۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آینده گروه بانک در تالار شیشه‌ای

آینده گروه بانک در تالار شیشه‌ای
کد: 17898   تاریخ انتشار :۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۹

مدتی است که بازار سرمایه رشد چندانی نداشته و گروه خودرو که نقش لیدر این بازار را به عهده داشته در جا می زند، در این میان عده ای از فعالان بازار معتقد بودند که احتمال اینکه گروه خودرویی جای خود را به گروه دیگری بدهد وجود دارد و گروه بانکی یکی از گزینه ها بود، آیا با توجه به آنچه طی ماه های گذشته بر گروه بانکی ها گذشته توانایی لیدری بازار را خواهند داشت؟

 به گزارش TSEpress  در این زمینه سیدعلی سیدخسروشاهی، تحلیلگر بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت گروه بانک در بازار سرمایه اظهار کرد: چند هفته ای است که صنعت خودرو در جا می زند و هیچ صنعت دیگری نتوانست نقشی لیدری این صنعت را بازی کند. وی با اشاره به اینکه این روزها دوباره صنعت خودرو با همان اخبار و شایعات قبلی مانند افزایش سرمایه، حضور شرکت‌های خارجی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مدار صعودی برگشته و یکه تازی می‌کند، ادامه داد:در پیش بینی‌های سال گذشته بسیاری صنعت بانک و خودرو را توام با هم به عنوان پیشروان بازار سرمایه معرفی می کردند ام بانکی‌ها پس از رشد در مقطعی کوتاه و معاملات بسیار پر حجمی که بسیاری از نگاه ها را به سمت خود جلب می کرد، مجددا وارد روندی فرسایشی شد. این تحلیلگر بازار سرمایه، با بیان اینکه  وزارت صنعت، معدن و تجارت 85 فرصت صنعتی را برای سرمایه گذاری در دو سال آینده اعلام کرده است که جایگاه ویژه ای را برای صنایع پتروشیمی، پالایشی، فولاد و نساجی در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد:همچنین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی جهت اصلاح ساختار سرمایه بانک ها و افزایش توان اعطای تسهیلات، برنامه ویژه ای برای افزایش سرمایه بانک ها از منابع مختلف را مدنظر دارند. خسروشاهی تصریح کرد:با برقراری ثبات نسبی در صنعت بانکداری، نرخ سود بین بانکی پس از کمی افت و خیز در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری، روند نزولی خود را در پیش گرفته است و به زیر 18 درصد رسیده است. یکی از سوالات اصلی این است که چرا نرخ بازده بدون ریسک نقش اساسی در تصمیمات سرمایه گذاری دارد؟ هر سرمایه گذار عقلایی هنگام تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری برای گزینه های پیش رو، با توجه به تحمل ریسک، بازده مورد انتظار خود را با نرخ بازدهی بدون ریسک که عمدتا با سپرده های بانکی و سایر ابزار بازار بدهی سنجیده می شود، مقایسه می کند و سرمایه گذاران بازار سرمایه هم از این قاعده مستثنا نیستند. این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه به نظر می رسد با کاهش نرخ سپرده های بانکی یکی دیگر از موانع پیش روی بازار سرمایه کم رنگ تر شده است، گفت: این موضوع اثر بازار پول بر بازار سرمایه را تبیین می‌کند اما موانع جدی تری همچنان وجود دارد و مجموع عوامل ذکر شده هنوز بازده رضایت بخشی را عاید سهامداران گروه بانکی نکرده است وتوافقات سیاسی و اجرایی شدن دست و پا شکسته برجام هنوز اثر پررنگی بر این صنعت نگذاشته است. خسروشاهی با اشاره به اینکه  صورت های مالی بانک ها هم تغییرات خارق العاده ای را منعکس نمی کند، اظهار کرد: البته این موضوع چندان دور از ذهن نبود و می توان گفت که نزدیک شدن به فصل مجامع هم می تواند جذابیت های خاص خود را در گروه های مختلف صنایع بورسی از جمله گروه بانکی به همراه داشته باشد.

بانک   بورس   

نظرات(1)

  1. جلیل مهرافزا گفت:

    1_به کیفیت ومدغوبیت کالای تولیدی نظارت کامل بشود وتشویقها وپاداشها مکمل این پیشنهاد است
    2_هزینه های تولید کم شود
    3_ دولت وتمام دستگاه های ذیربط برای بازار یابی تشکیلاتی منسجم ایجاد کنند
    4_سرمایه وابتکار وتکنیک های روز در تولید تقویت شوند 5_
    5_سایر پیشنهاد ها به سازمانیکه برای رسیدگی به پیشنهادات باید تشکیل شود در صورت دعوت داده خواهد شد

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70