۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اعتصاب کارگران پالایشگاههای آمریکا گسترش یافت

اعتصاب کارگران پالایشگاههای آمریکا گسترش یافت
کد: 2359   تاریخ انتشار :۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۴

  • مقامهای اتحادیه کارگران فولادسازی آمریکا (یواس‌دابلیو) از پیوستن کارگران دو پالایشگاه متعلق به شرکت بزرگ نفتی بریتیش پترولیوم (بی‌پی) در روز یکشنبه خبر دادند.
  • به  گزارش TSEpress به نقل ازشبکه خبری سی‌ان‌ان مانی، مقامهای اتحادیه یواس‌دابلیو اعلام کردند که یک هزار و ٤٠٠ نفر از کارگران دو پالایشگاه شرکت بی‌پی نیز روز یکشنبه به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.
    بر اساس این گزارش، این اعتصاب نخستین اعتصاب گسترده‌ آمریکا در ٣٥ سال اخیر به شمار می‌رود. یکی از دو پالایشگاه شرکت بی‌پی یعنی پالایشگاه وایتینگ در ایندیانا بزرگترین پالایشگاه جهان است که روزانه ٤٢٨ هزار بشکه نفت خام را فرآوری می‌کند. دیگر پالایشگاه شرکت بی‌پی، پالایشگاه تولدو در اوهایوست. هم‌اکنون اعضای اتحادیه کارگران فولادسازی آمریکا در اعتراض به وجود نداشتن امنیت شغلی، در ١١ پالایشگاه و واحد تولید مواد شیمیایی این کشور اعتصاب کرده‌اند. بنابراین گزارش، ٩ واحد پالایشی و تولیدی دیگر شرکت‌کننده در این اعتصاب در ایالتهای تگزاس، کالیفرنیا، کنتاکی و واشینگتن قرار دارند. سه روز پس از اعتصاب، مذاکره‌کنندگان شرکتهای نفتی به منظور گفتگو با مقامهای اتحادیه یواس‌دابلیو به میز مذاکره بازگشتند. قرارداد ملی کار آمریکا ٦٥ واحد تولیدی و پالایشی و حدود ٣٠ هزار کارگر را پوشش می‌دهد. مدت این قرارداد در تاریخ یکم فوریه (١٢ بهمن ماه) به پایان رسید. مقامهای این اتحادیه اعلام کرده‌اند که این اعتصابها نه تنها به منظور اعتراض نسبت به دستمزدهاست، بلکه در اعتراض به کار زیاد اعضای این اتحادیه، کمبود نیروی کار در این واحدها و همچنین اعتماد مدیریت آنها به پیمانکاران غیرماهر نیز صورت گرفته است. این اتحادیه همچنین نسبت به تهدید کارگران اعتصاب‌کننده نیز معترض است. شرکت انگلیسی-هلندی شل، مذاکره‌کننده و نماینده شرکتهای نفتی در این مذاکرات، اعلام کرد که این شرکت نسبت به پرداخت دستمزد و مزایای رقابتی به کارگران متعهد است. رای فیشر، سخنگوی شل، گفت: از این که نتونسته‌ایم تا پیش از پایان مدت قرارداد، با اتحادیه یواس‌دابلیو به توافق متقابل دست یابیم، متأسفیم. ما نسبت به حل‌وفصل مسائل باقیمانده متعهد می‌مانیم و مطمئن هستیم که موفق می‌شویم. بنا بر این گزارش، شرکت بی‌پی اعلام کرد که نیروهایی را شامل کارمندان آموزش‌دیده بی‌پی بر اساس استانداردهای قانونی و استانداردهای این شرکت، جایگزین کارگران اعتصابی می‌کند. در همین حال، بسیاری از پالایشگاهها نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. با این حال، شرکت تسورو اعلام کرد که پالایشگاه این شرکت در مارتیینز در ایالت کالیفرنیا به دلیل توقف عملیات تعمیر و نگهداری ناشی از اعتصاب کارگران، با نیمی از ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با توجه به این که ممکن است فعالیت پالایشگاهها ماهها به این صورت ادامه یابد، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اعتصاب کارگران می‌تواند تأثیر اندکی بر قیمتهای بنزین برای رانندگان داشته باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70