۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اقتصاد ایران نیاز به نوسازی قوانین دارد

اقتصاد ایران نیاز به نوسازی قوانین دارد
کد: 10521   تاریخ انتشار :۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۴

  • نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت در سیاستهای کاهش نرخ تورم موفق بوده است، گفت: اقتصاد ایران در بازارهای مختلف به نوسازی قوانین و مقررات و همچنین اصلاح ساختار نیاز دارد.
  • به گزارش   TSEpress به نقل از شانا، جعفر قادری اظهار کرد: تلاشهای دولت در مهار نرخ تورم ارزشمند است اما باید با اجرای سیاستهای کلی اصل ٤٤ قانون اساسی و همچنین استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای تقویت تولید هم برنامه ریزی شود.

    وی افزود: به دلیل این که هزینه تمام شده تولید در اقتصاد ایران بالاست و شاخصهای فضای کسب و کار متناسب با استانداردهای جهانی بهبود نیافته است این کاهش نرخ تورم نتوانست بخش تولید را تقویت کند.

    این نماینده مجلس اظهار کرد: اقتصاد ایران در بازارهای مختلف به نوسازی قوانین و مقررات و همچنین اصلاح ساختار نیاز دارد و باید هزنیه تولید در اقتصاد ایران کاهش یابد تا منابع مالی به سمت بخشهای غیر مولد و بخشهای دلالی و سفته بازی منحرف نشود.

    وی افزود: در کاهش نرخ سود هم دیدیم که چون بازار پولی کشور به طور کامل تحت نظارت نیست بانکها با روشهای مختلف هزینه تمام شده تسهیلات را تا ٣٦ درصد هم بالا می برند و حتی نرخ سود بین بانکی هم بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

    وی افزود: تا زمانی که بانک مرکزی نظارت خود را کامل نکند و هزینه تمام شده تولید کاهش نیابد، ریسک سرمایه گذاری افزایش می یابد و کاهش نرخ تورم هم نمی تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

    این نماینده مجلس با اشاره به آمار بالای طرحهای عمرانی ناتمام گفت: اعتبار ٧٥٠٠ میلیارد تومانی برای تکمیل این طرحها کافی نیست و دولت باید از ظرفیتهای بخشهای غیر دولتی مشروط به اصلاح ساختارهای اقتصادی استفاده کند.

    وی که با رادیو اقتصاد گفتگو می کرد، گفت: تا زمانی که هزینه تمام شده تولید بالاتر از فعالیتهای دلالی و غیر اقتصادی است نمی توانیم با کاهش نرخ تورم به رونق اقتصادی برسیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70