۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امضای ۱.۵ میلیارد یورو قرارداد ساخت داخل در صنعت نفت

امضای ۱.۵ میلیارد یورو قرارداد ساخت داخل در صنعت نفت
کد: 26990   تاریخ انتشار :۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

معاون وزیر نفت از رسیدن مجموع ارزش قراردادهای ساخت داخل در ۱۰ گروه کالایی پرمصرف و اولویت دار صنعت نفت به ۱.۵ میلیارد یورو خبر داد و گفت: در این قراردادها، برای سازندگان داخلی برنامه انتقال فناوری در نظر گرفته شده است.

به گزارش TSEpress و به نقل از تسنیم، «حبیب الله بیطرف» معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای طرح بومی سازی ۱۰ گروه کالایی صنعت نفت، نیازها تجمیع شده و تاکنون برای هفت گروه، مناقصه خرید برگزار شده است و برای پنج گروه کالایی، ۵۵ قرارداد ساخت داخل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو امضا شده است. معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه "در این قراردادها، برای سازندگان داخلی برنامه انتقال فناوری در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید فناوری را از طریق شرکت های خارجی به داخل منتقل کنند"، گفت: توانمندی این شرکت ها، پیش از برگزاری مناقصه توسط دانشگاه صنعتی شریف سنجیده شده و در زمان اجرا نیز دانشگاه تهران بر این روند نظارت می کند. بیطرف در پاسخ به اینکه "فاز دوم شناسایی کالاهای اولویت دار ساخت داخل در صنعت نفت در چه مرحله ای است"، گفت: ۱۷ گروه دیگر کالایی در صنعت نفت برای فاز دوم بومی سازی کالاهای پرکابرد این صنعت شناسایی شده اند. معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با تأکید بر حمایت از ساخت داخل و حضور سازندگان داخلی در نمایشگاه های داخلی و خارجی گفت: در نمایشگاه های تخصصی، تحولات و دستاوردهای شرکت ها و صنایع عرضه شده است و ضمن بازاریابی، بازدیدکنندگان با این توانمندی ها آشنا می شوند. وی افزود: آشنایی سازندگان و فعالان با تازه ترین فناوری ها، افزایش تعامل میان سازندگان و دستگاه های مصرف کننده در صنعت نفت و مشخص شدن نیازهای واقعی صنعت از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه هاست. بیطرف با بیان اینکه "وزارت نفت از نمایشگاه های تخصصی صنعت نفت حمایت می کند"، گفت: برای نمونه در نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز که بزودی برگزار می شود، مشارکت داریم و شرکت مناطق نفتخیز جنوب به عنوان محور اصلی این نمایشگاه، حضوری فعال دارد؛ معاونت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز در این نمایشگاه، غرفه ای ویژه دارد. به گزارش تسنیم، قرار است همزمان با نهمین دوره نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، در جنوب کشور از طرح جدیدی رونمایی شود که منجر به جلوگیری از ورود کالاهای نفتی مشابه ساخت داخل می شود. نهمین دوره نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ آبان ماه ۹۶ با همکاری شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاههای خوزستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان در اهواز برگزار می شود.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70