۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایران بزرگترین مصرف کننده سی ان جی جهان

ایران بزرگترین مصرف کننده سی ان جی جهان
کد: 2109   تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۲

  • حجم سی ان جی مصرفی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قطبهای مصرف این سوخت در ١٠ ماه امسال به بیش از ٥,٥ میلیارد مترمکعب رسید.
  • به  گزارش TSEpressمدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: سی ان جی در زمره پاکترین و ارزشمندترین حاملهای انرژی است که استفاده از آن علاوه بر بهبود محیط زیست، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بنزین به عنوان کالایی استراتژیک و گرانقیمت در پی دارد.امیر وکیل زاده تصریح کرد: مصرف این مقدار سی ان جی (٥,٥ میلیارد مترمکعب) در ٣٠٦ روز امسال، از مصرف تقریبی ٥.٥ میلیارد لیتر بنزین جلوگیری کرده و این مهم توجه به این صنعت و توسعه آن را بیش از پیش ضروری ساخته است. وی مصرف کنونی سی ان جی در کشور را در حدود ١٨,٥ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد. به گزارش شانا، با توجه به بهای هر مترمکعب سی ان جی ٤٥٠ تومان، ارزش سی ان جی مصرفی کشور در ١٠ ماه امسال معادل ٢٤٧٥ میلیارد تومان بوده است. افزایش ظرفیت ١٤ هزار متر مکعب سی ان جی  در دهه  فجر مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، همچنین درباره طرحهای سی ان جی قابل افتتاح در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: دربازه زمانی ١٢ بهمن ماه تا ٢٢ بهمن ماه، بهره برداری بیش از ١٠ باب جایگاه جدید آغاز می شود. وکیل زاده با بیان این که این جایگاهها در شهرهای مختلف هفت منطقه کشور بهره برداری می شوند، تصریح کرد: با بهره برداری از این جایگاهها در دهه فجر امسال،ظرفیت توزیع  سی ان جی ١٤ هزار متر مکعب بر ساعت افزایش می یابد مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: گیلان، تربت حیدریه، بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همچنین گلستان و اردبیل، مناطقی هستند که با راه اندازی جایگاههای سی ان جی درآنها، ظرفیت عرضه این سوخت پاک به بیش از دو میلیون و ٥٥٢ هزار مترمکعب بر ساعت افزایش می یابد. وی گفت: در منطقه گیلان سه جایگاه، اردبیل دوجایگاه و دردیگرمناطق یاد شده، یک جایگاه سی ان جی راه اندازی خواهد شد و با بهره برداری آنها ظرفیت توزیع این سوخت پاک ٦ درصد افزایش خواهد یافت. مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: این افزایش ظرفیت با اضافه شدن ٥٨ نازل محقق می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70