۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سهام ایران حبابی نیست

بازار سهام ایران حبابی نیست
کد: 17756   تاریخ انتشار :۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۰

 به گزارش TSEpress   محمد رضا پور ابراهیمی؛ عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس گفت: بازار سرمایه ایران به دلیل پیچیدگی ساختاری و عمقی، بازاری فراکنشی است که به اخبار و شایعات تایید نشده بیش از حد واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: این نشانه ها حاکی از عدم وجود بازار کارا بوده و بر این اساس باید گفت بازار سهام ایران همچنان بازاری هیجانی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی دلیل افت نماگرهای منتخب بازار سهام در هفته جاری را ناشی از تحت تاثیر قرار گرفتن این بازار از برخی اخبار کلان از جمله سخنان رییس کل بانک مرکزی مبنی بر نبود دستاورد واضحی از توافق برجام برای اقتصاد ایران و همچنین سخنان وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد و افزود: چشم انداز اقتصاد کلان ایران تحت تاثیر فضای سیاست خارجی دولت قرار گرفته و این در حالی است که انتظارات آتی سرمایه گذاران در بورس از نتایج برجام تحقق نیافته و بنابراین باعث تردید بازار در ترسیم دورنمای روشنی از بازار سهام شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که وضعیت سودآوری شرکت ها و داده های عملکردی آنها در سال مالی قبل که به تدریج طی روز های آینده منتشر خواهند شد، حاکی از اوضاع مطلوبی نبوده و در عین حال انتظار برای شنیدن خبرهای خوش در مجامع عادی سالیانه و تقسیم سود مطلوب سهامداران چندان دلچسب نیست.

مجموعه این عوامل باعث شده تا بازار سهام در روزهای اخیر با گام های محتاطانه تنها نظاره‌گر این اوضاع باشد .

پور ابراهیمی از تعریف حباب در بورس ایران نیز سخن گفت و افزود: اینکه بازار سهام کشور در مجموع با حباب مواجه شده باشد، قابل قبول نیست. برای بررسی این موضوع با توجه به رشد حجم و ارزش معاملات سهام می بایست هر صنعت و شرکتی به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70