۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 30 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار پتروشیمی بعد از ماه رمضان از خواب بیدار می‌شود

بازار پتروشیمی بعد از ماه رمضان از خواب بیدار می‌شود
کد: 6637   تاریخ انتشار :۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

به گزارش TSEpress به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، علاوه بر توقف کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی، به کف رسیدن قیمت تعداد زیادی از کالاها و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای صادراتی به بازار داخل سبب شده تا شرایط بهتری بر بازار محصولات پتروشیمی حاکم شود.

علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی در این باره گفت: با گذر از ماه مبارک رمضان و افزایش حجم خریدها، بازار محصولات پتروشیمی شرایط بهتری را نسبت به ماه‌های گذشته تجربه خواهد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به انتشار اخبار مثبت، احتمال می‌رود بازار محصولات پتروشیمی هم با تحرکات بیشتری پس از اعلام نتایج روبه رو شود.

این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید کرد: در حال حاضر تولید به شدت کاهش یافته، اما با توجه به اینکه قیمت ها به کف خود نزدیک شده‌اند، اکثر فعالان این حوزه خریدهای خود را افزایش داده اند و به این ترتیب بازار محصولات پتروشیمی با رونق اندک در هفته گذشته روبه رو شده است و به نظر می رسد معاملات هفته جاری نیز شرایط بهتری را تجربه کند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد فروش اعتباری مجتمع های پتروشیمی از طریق بورس کالا در شرایط رونق بازار هم بتواند شرایط بهتری برای مصرف کنندگان با نقدینگی‌ها پایین فراهم کند، از این رو نباید با توجه به شرایط بهتر بازار، شرکت های پتروشیمی فروش اعتباری را به مصرف‌کنندگان فراموش کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه انتشار اخبار مثبت از نتایج مذاکرات می تواند بازار محصولات پتروشیمی را با هیجان و خریدهای احساسی روبه رو کند، به نظر می رسد مصرف کنندگان بازار محصولات پتروشیمی باید در خریدهای خود دقت بیشتری کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70