۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برجام فرصتی برای اصلاح ساختار اقتصادی

برجام فرصتی برای اصلاح ساختار اقتصادی
کد: 15229   تاریخ انتشار :۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵

ببه گزارش TSEpress و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن جلال پور در همایش فعالان اقتصادی غیردولتی با بیان اینکه تحریم هاموجب شد تا با نقاط ضعف اقتصاد خود آشنا شویم برجام را آغازگر و بستر ساز اقتصاد ایران بیان کرد.
وی اضافه کرد: در این وادی که همگان بر لزوم حضور گسترده‌تر بخش‌های غیردولتی در عرصه اقتصادی تأکید دارند، تشکیل دبیرخانه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، نویدبخش همگرایی‌ها و انسجام بیشتر بین بخش‌های غیردولتی اقتصاد کشور است.
رئیس اتاق ایران تأکید کرد: در ادامه این مسیر، خصوصی کردن و رقابتی ساختن اقتصاد را پیش رو داریم و براساس اقتصاد مقاومتی نیز باید به سوی واگذاری‌ها و رسیدن به اقتصاد مردمی حرکت کنیم.
جلال پور با بیان اینکه امروز اقتصاد اولویت نظام است گفت: در قالب اولویت دار بودن اقتصاد،تحقق رونق، رشد سرمایه‌گذاری، ارتقای شاخص کسب و کار و رسیدن به رتبه کمتر از 50 در این وادی تا پایان برنامه ششم توسعه، توانمندی بخش خصوصی و کوچک شدن دولت، اموری غیرقابل انکار هستند.
وی بر تدوین راهبرد توسعه تأکید کرد و گفت: این راهبرد نقشه راهی برای سرمایه‌گذاری‌ها و اگر چنین نقشه‌ای را در اختیار داشته باشیم می‌دانیم در کدام بخش‌ها ورود کرده و در کدام بخش‌ها نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم.
رئیس اتاق ایران با انتقاد از غیر رقابتی بودن بنگاه‌های کوچک داخل گفت: باید مسیر را برای بزرگ شدن این واحدها فراهم سازیم. متأسفانه امروز وضع این بنگاه‌ها به دلیل تحریم و سوء تدبیرها پرچالش و آسیب‌پذیر است.
جلال پور افزود: باید سازوکاری در نظر گرفته شود تا بتوانیم در جهت بقای واحدهای اقتصادی که سرمایه‌های ملی به شمار می‌آیند، قدم‌های جدی برداریم. تا زمانی که راهبرد توسعه کشور تهیه نشده باید به این حمایت‌های خود ادامه دهیم و فشارها را از دوش واحدهای تجاری و اقتصادی برداریم.
وی اضافه کرد: بخش غیردولتی هم همه تلاش خود را برای رسیدن به رونق اقتصادی، ارتقای کیفیت، انتقال فناوری، افزایش صادرات و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان خواهد کرد.
وی بروز بخش زیادی از مسائل زیست محیطی را ناشی از عملکرد نادرست اقتصادی در گذشته دانست و ایجاد فضای مناسب سرمایه‌گذاری سبز با هماهنگی همه دستگاه‌ها ذی‌ربط را خواستار شد.

اقتصاد   اقتصاد ایران   بازار سرمایه   بانک   بانک مرکزی   برجام   برنامه ششم   بورس   بورس تهران   محسن جلال پور   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70