۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
تحلیل ها

بررسی تکنیکالی نماد بانک گردشگری/ آیا «وگردش» پتانسیل رشد دارد؟

بررسی تکنیکالی نماد بانک گردشگری/ آیا «وگردش» پتانسیل رشد دارد؟
کد: 12848   تاریخ انتشار :۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۶

سهام بانک گردشگری مدتهاست مورد بی مهری بازار قرار گرفته است. این سهم از آذر ماه 93 وارد روند نزولی خود شده است و در این مدت قیمت آن از 250 تومان به 112 تومان کاهش یافته ست.
به گزارش TSEpress   به نقل از اقتصاد نیوز سهام بانک گردشگری مدتهاست مورد بی مهری بازار قرار گرفته است. این سهم از آذر ماه 93 وارد روند نزولی خود شده است و در این مدت قیمت آن از 250 تومان به 112 تومان کاهش یافته ست. «وگردش» در اولین پیش‌بینی خود از سال 94 سود هر سهم را 197 ریال گزارش داده بود که در آخرین پیش‌بینی که بر اساس صورت های مالی 9 ماه منتشر کرده است این مقدار به 141 ریال برای هر سهم کاهش یافته است. بانک گردشگری اولین پیش‌بینی سود خود برای سال 95 را در تاریخ 30 آبان سال جاری  منتشر کرده است که در آن سود هر سهم را 94 ریال پیش‌بینی کرده است. لازم به ذکر است که سهم در سال 93 توانسته است به ازای هر سهم 4 ریال سود بسازد و به نظر می‌رسد تاثیر این کاهش سود در قیمت کنونی بازار سهم دیده شده است. به گزارش اقتصادنیوز، در این راستا، از دیدگاه تکنیکال وضعیت این نماد را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه شرح این تحلیل را می خوانید. همان‌طور که در تصویر یک  مشخص است،  این سهم درتایم هفتگی الگوی هارمونیک گارتلی را در قیمت 117 تومان تکمیل کرده است. نفوذ به قیمت 112 تومان با توجه به سرعت بالای ریزش سهم الگو را بی‌اعتبار نکرده است.در همین تایم دی تی اسلاتور به سمت بالا کراس کرده است که به اعتبار تحلیل افزوده است.
تصویر 1
تصویر 1
در تصویر دو، شاهد رسیدن سهم به خط میانی در چنگال 50‌درصدی هستیم که با وجود تکمیل الگوی هامونیک دراین ناحیه و واگرایی در MACD می‌توان انتظار بازگشت سهم از این قیمت را داشت.همچنین در تصویر مشخص هست که سهم در یک ناحیه حمایتی قوی قرار دارد.
تصویر 2
تصویر 2
نواحی مقاومتی مهم «وگردش» نیز در محدوده قیمت 140 تومان و 160 تومان و هدف قیمتی نیز 172 تومان و حد ضرر این سهم 106 تومان است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.