۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه‌های رنو برای ایران

برنامه‌های رنو برای ایران
کد: 4896   تاریخ انتشار :۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵

به گزارش TSEpress   به نقل از دنیای اقتصاد  خودروسازان فرانسوی در شرایطی این روزها به ظاهر مورد غضب برخی منتقدان و کارشناسان ایرانی قرار گرفته‌اند که خود را آماده حضور دوباره و گسترش فعالیت‌های خود در ایران کرده و مذاکرات‌شان با ایران‌خودرو و سایپا همچنان ادامه دارد.

در این بین، رنویی‌ها به شدت بر ماندن در ایران اصرار دارند و برنامه‌ریزی‌های آنها نشان می‌دهد که به‌دنبال توسعه فعالیت‌های خود در «جاده مخصوص» هستند. بنابر اخبار رسیده، این خودروساز فرانسوی حتی محصولاتی را که قرار است طی ماه‌های آینده در ایران تولید کند نیز مشخص کرده و مذاکرات با جاده مخصوصی‌ها در این مورد، در جریان است. بر این اساس، رنو قصد دارد دو محصول خود به نام‌های «کبچر» و «کلیو4» را در ایران‌خودرو تولید کند. این دو خودرو ابتدا به‌صورت CBU (محصول کامل) وارد کشور می‌شوند و سپس تولید آنها در ایران‌خودرو کلید خواهد خورد. حتی گفته می‌شود اولین محموله خودروهای «کبچر» به تازگی وارد گمرک ایران شده و با این حساب، تا چندی دیگر این میهمان فرانسوی وارد جاده‌ها و خیابان‌های کشور خواهد شد. رنویی‌ها اما برای ادامه همکاری شان با پارس خودرو نیز برنامه‌هایی دارند، از جمله اینکه قرار است دو محصول خود را به نام‌های «داستر» و «ساندرو» در این شرکت تولید کنند. در کنار اینها، برنامه افزایش تولید تندر-90 در ایران‌خودرو و پارس خودرو نیز در دستور کار رنو قرار گرفته که این موضوع نشان می‌دهد خودروساز فرانسوی برای حضور طولانی مدت در ایران، برنامه‌ریزی کرده است. این البته در حالی است که ظاهرا گسترش فعالیت‌های رنو در ایران، منوط به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور است. با این حساب باید تا تابستان امسال صبر کرد و دید در نهایت مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5 به کجا می‌رسد و آیا تحریم‌های بین‌المللی سرانجام لغو خواهند شد؟

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70