۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه‌های پتروشیمی در پساتحریم/ تولید پتروشیمی ۳ برابر می‌شود

برنامه‌های پتروشیمی در پساتحریم/ تولید پتروشیمی ۳ برابر می‌شود
کد: 6846   تاریخ انتشار :۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۶

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح وضعیت توسعه صنعت پتروشیمی در صورت لغو تحریم‌ها از برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش تولید پتروشیمی ایران به ۱۸۰ میلیون تن در دوران پساتحریم خبر داد.

به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری مهر، حسن پیوندی درباره آخرین وضعیت تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون تن هم پروژه نیمه‌کاره پتروشیمی و پلیمری در کشور وجود دارد. معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه تمامی این واحدهای نیمه کاره پتروشیمی به استثنای مجتمع پتروشیمی دماوند توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ساخت و اجرا است، تصریح کرد: علاوه بر این بخش عمده این ۶۰ میلیون تن طرح های نیمه تمام پتروشیمی متشکل از واحدهای تولید متانول‌ بوده که در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته اند. این مقام مسئول با اشاره به استفاده از فاینانس چینی برای تکمیل برخی از طرح های نیمه کاره صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: فاینانس چین ناشی از انتقال منابع مالی ایران از بانک‌های غربی به بانک‌های شرقی هستند. از طرف دیگر دانش فنی‌ این طرحها در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و زمین هم در عسلویه آماده شده است. این عضو هایت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افزایش حدود ۵ برابری تولید متانول ایران در قالب یک برنامه ۵ ساله، بیان کرد: از این رو پیش بینی می شود ظرفیت تولید متانول ایران از ۵ میلیون تن فعلی به بیش از ۲۴ میلیون تن در سال افزایش یابد. وی همچنین پیشرفت اجرایی طرح های نیمه تمام پتروشیمی کشور را متغییر عنوان کرد و افزود: برخی از پروژه ها از پیشرفتی ۵ درصدی و برخی همچون واحدهای مسیر خط لوله اتیلن غرب از پیشرفت بیش از ۹۷ درصد برخوردار هستند. پیوندی در ادامه با بیان اینکه اگر این طرح های نیمه کاره تکمیل و در مدار بهره برداری قرار بگیرند، در قالب یک برنامه ۱۰ ساله ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۲۰ میلیون تن افزایش می یابد، تاکید کرد: ایران از پتانسیل تبدیل به بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی منطقه خاورمیانه برخوردار است. معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در خصوص آثار لغو تحریم‌ها برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران هم توضیح داد: اگر مذاکرات با کشورهای ۱+۵ به نتیجه مطلوب برسد، این اهداف توسعه صنعت پتروشیمی محقق می‌شود. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به بیش از ۱۸۰ میلیون تن در سال در صورت لغو تحریم‌های بین‌المللی دور از دسترس نخواهد بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70