۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه‌ اقتصادی‌ دموکرات‌ها برای انتخابات : هیلاری به استقبال میراث اقتصادی بیل

برنامه‌ اقتصادی‌ دموکرات‌ها برای انتخابات : هیلاری به استقبال میراث اقتصادی بیل
کد: 13962   تاریخ انتشار :۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۹

به گزارش TSEpress و به نقل  از  صدای اقتصاد طی ارایه برنامه هیلاری کلینتون در اولین جلسه مباحثه دموکراتهای نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در اکتبر برگزار شد، بیل کلینتون،‌ رییس جمهور سابق، نیز ظاهر شد تا به رای‌دهندگان یادآوری کند که اقتصاد آمریکا چطور تحت مدیریت دموکرات‌ها و نیز در دوره او، وضعیت خوبی داشته است.

بیل کلینتون جمله مشهوری را ابراز کرد که چنین بود: «اگر می‌خواهید مثل یک جمهوری‌خواه زندگی کنید، مثل یک دموکرات رای بدهید.» هیلاری نیز بحث خود را با دیگر نامزدهای دموکرات این چنین شروع کرد: «اقتصاد وقتی که شما یک دموکرات را در کاخ سفید دارید، بهتر خواهد بود.»

چنین جمله استدلال ساده‌ای از آن زمان به هسته اصلی پیام اقتصادی کلینتون تبدیل شده است. هیلاری با تکیه شدید به رکوردهای شوهرش در بالا بردن دستمزدها و ایجاد اشتغال، در زمان مشابهی مثل دوره بیل قرار دارد که می‌تواند جمهوریخواهان را به باد سرزنش بگیرد که اقتصاد رو به سقوطی را به وجود آوردند که بیل کلینتون و باراک اوباما به ارث بردند.

آن چه رقبای هیلاری کلینتون درباره سیاستهای او گفته‌اند، تا این جای کار خیلی سنگین بوده است؛ سندرس، سناتور ایالت ورمونت، و اومالی، فرماندار سابق ایالت مریلند، او را بابت سیاست‌های همسرش درباره جرایم، ازدواج همجسنگرایان، تجارت، آزادسازی وال استریت و کاهش بودجه‌های تامین اجتماعی برای فقرا، زیر فشار شدید قرار داده‌اند.

اما هیلاری کلینتون پاسخ داده است که در دوره شوهرش دستمزدها افزایش موفقیت‌آمیزی داشت و از وقتی که بیل کلینتون از کاخ سفید بیرون آمده، افزایش دستمزدها متوقف شده است.

با این که در دوره بیل کلینتون سلامت اقتصادی بالا بود اما او به بازار آزاد اهمیت زیادی می‌داد و نگرانی این است که اگر هیلاری کلینتون به ریاست جمهوری برسد، نابرابری در دستمزدها ایجاد شود و توافقات جدید تجاری بر هم بخورد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70