۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بعد از تحریم ها تنها نفت خام نخواهیم فروخت

بعد از تحریم ها تنها نفت خام نخواهیم فروخت
کد: 9092   تاریخ انتشار :۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۱

  • وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که طی چند ماه آینده شاهد تحولات جدی در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود، گفت: در پسا تحریم تنها نفت خام نخواهیم فروخت.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از شانا، علی طیب نیا با اشاره به این که سال گذشته با موج جدیدی از فشارها روبرو شدیم که ناشی از کاهش قیمت نفت بود، افزود:  تجربه نشان می دهد که بین نوسانات رونق و رکود در اقتصاد ایران و درآمدهای نفتی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد یعنی با کاهش درآمد نفت اقتصاد وارد مرحله رکود و با افزایش درآمد نفتی اقتصاد از رکود خارج می شود. وی با یادآوری این که در شش ماهه اول پارسال قیمت نفت ١٠٥ دلار فروخته شد، هم اکنون این رقم به ٥٠ دلار رسیده است،  تصریح کرد: این کاهش درآمدهای نفتی هم اکنون خود را نشان می دهد. علی طیب نیا با تاکید بر این که در کشور ما این توان هست که با بهره گیری از استعدادها و قابلیتها از شرایط بحرانی ناشی از کاهش قیمت نفت با موفقیت عبور کنیم، گفت: باید مشکلات نظام بانکی را در این راستا سریعا برطرف کرد. نمره قبولی بانکها در دوران تحریم وزیر امور اقتصاد و دارایی، با بیان این که قطعا روزهای روشنی در پیش است و ما امیدواریم با تلاش و کوشش از این فضا نهایت استفاده را ببریم، خاطرنشان کرد: ما در پسا تحریم دنبال واردات و یا فروش نفت نیستیم بلکه به دنبال استفاده از فرصتهای جدید برای سرمایه گذاری در پروژه هایی فنی و اقتصادی با جهت گیری صادراتی هستیم. طیب نیا با بیان آن که فشار دوران تحریم متوجه بانکها و بانک مرکزی بود، افزود: بانک مرکزی ایران از معدود بانکهای مرکزی بوده که در طول تاریخ تحریم شده است.همچنین بانکهای کشور نیز در این مدت تحت سخت ترین تحریم ها قرار داشتند. وی با بیان این که در مجموع می توان گفت که بانکها در این شرایط سخت، نمره قبولی گرفتند، اظهار کرد: این که در چنین شرایط سختی بتوان مسایل بانکی کشور را مدیریت کرد، کار دشواری است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از نظام بانکی، گفت: باید متوجه تحریم ها و نتایج عملکرد بانک ها با توجه به این محدودیتها بود. طیب نیا با اشاره به این که در نتیجه سیاستهای اتخاذ شده طی نیمه دوم سال ٩٢ و سال ٩٣، همچنین فعالیت بانکها و مجموع نهادهای کشور، تورم به شدت محدود شد و رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شد، افزود: این عملکرد، عملکرد ساده ای نیست. در حالیکه تحریم ها ادامه داشت و حتی بر شدت آنها نیز افزوده شد بتوان شرایط رکود تورمی را مهار کرد. این از عجایب است و کمتر در سایر کشورهای دنیا اتفاق افتاده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70