۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بورس ریاض بین‌المللی می‌شود

بورس ریاض بین‌المللی می‌شود
کد: 4167   تاریخ انتشار :۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵

به گزارش TSEpress   به نقل از اقتصادنیوز، دولت عربستان سعودی اعلام کرد: از تاریخ 15 ژوئن، بازار بورس خود را به‌روی سرمایه‌گذاران خارجی می‌گشاید.
بازار عربستان سعودی، که ارزش کلی آن 530 میلیارد دلار برآورد می شود، در گذشته تنها پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی این کشور بود و تنها سعودی‌ها قادر به خرید‌ و فروش سهام در این بازار بودند.
به گزارش بخش‌مالی‌سی‌ان‌ان، این اقدام دولت عربستان سعودی، احتمالا سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های قابل معامله در بورس، بویژه در بازارهای نوظهور را تشویق می‌کند تا تعدادی از سهام سعودی را به دارایی‌های خود اضافه کنند.
این اقدام، درعین‌حال عربستان سعودی را در زمره کشورهای اصلی دارای اقتصاد نوظهور، نظیر برزیل و هند قرار می‌دهد. اگرچه درحال حاضر این کشور در زمره بازارهای درحال رشد قرار دارد.
بازار عربستان سعودی درحال حاضر، تحت تاثیر کمپانی‌های وابسته به انرژی و شرکت‌های بازرگانی قرار دارد. از ابتدای سال 2015 تاکنون، شاخص کل بازار بورس این کشور 11 درصد بوده‌است.
بازگشایی درهای بازار بورس عربستان به روری بازارهای جهانی، بلافاصله پس از اقدام چین در این زمینه صورت می‌گیرد که در ماه نوامبر، خرید سهام چینی را برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70