۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تاثیر تحریم الکترودهای گرافیتی بر بقای فولادسازان

تاثیر تحریم الکترودهای گرافیتی بر بقای فولادسازان
کد: 37730   تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳

  • به گزارش اخبار بورس ( Tse Press) بهادر احرامیان در گفتگویی با کانال تلگرامی  شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار در مورد تحریم الکترودهای گرافیتی و مشکلاتی که برای فولادسازان ایجاد می‌شود  سخن گفت .
  • نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص تحریم الکترودهای گرافیتی و مشکلاتی که برای فولادسازان ایجاد می‌شود،  گفت: تحریم الکترودهای گرافیتی، تحریم تازه‌ای نیست و از همان ابتدا در لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود داشته است، درواقع اکنون تنها اعلام مجدد آن صورت گرفته و تحریم‌های صنعت فولاد با این اخبار پررنگ‌تر شده است.
  • وی افزود: با این اوصاف میتوان گفت، اگر قرار بود که تاثیری بر #فولادسازان کشور هم داشته باشد، باید از همان ابتدا شاهد آن بودیم اما تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.
  • نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: ما برای این محصولات، واحد تولیدی در داخل کشور نداریم و اکثریت این محصولات از چین و هند وارد شده‌اند.
  • احرامیان در خصوص تاثیر تحریم این محصول بر فولادسازان بیان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در حال حاضر میانگین بالایی از این محصول در کارخانه‌های فولادی وجود دارد، از این‌رو نگرانی بابت تامین این محصول و تاثیر آن بر روند تولیدی فولادی‌ها وجود ندارد. البته موجودی انبار کارخانه‌ها متفاوت است، اما خبرها نشان میدهد که اگرچه برخی واحدهای تولیدی ذخیره کمتری دارند، اما در اکثر کارخانه‌ها با ذخیره خوبی روبه‌رو هستیم.
  • نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در پاسخ به این سوال که در صورت اتمام ذخیره الکترودهای گرافیتی چه اتفاقی برای واحدهای تولیدی فولادی می‌افتد، اظهار کرد: بدون شک در صورت اتمام ذخیره الکترودهای گرافیتی، فوالادسازان با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند، اما نکته امیدوار کننده این است که حتی اگر ذخیره انبارهای فولادسازان به اتمام برسد، باتوجه به اینکه این محصول استفاده عام جهانی دارد، میتوان به صرف هزینه بالاتری این محصول را برای تولید فولادسازان حتی در دوران تحریم هم تامین کرد.
  • احرامیان در نهایت هزینه تامین این محصول در دوران تحریم را معقول دانست که این مهم در بهای تمام شده محصولات فولادی‌ها تاثیر بسزایی دارد.
  • منبع: کانال تلگرامی کارگزاری اقتصاد بیدار 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70