۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تازه ترین نظرسنجی کیتکو؛ قیمت طلا این هفته نیز صعودی خواهد بود

تازه ترین نظرسنجی کیتکو؛ قیمت طلا این هفته نیز صعودی خواهد بود
کد: 17984   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۷

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان ارشد اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا پس از آنکه بالاترین رکورد در 15 ماه گذشته را ثبت کرد، در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش همراه شده و در هفته ای که گذشت نیز بیش از 4.7 درصد رشد داشته است. به گزارش TSEpress  به نقل از سایت طلا، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا می تواند در روزهای آینده سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند. در صورت شکسته شدن سطح 1300 دلاری قیمت طلا با افزایش بیشتری همراه خواهد شد. در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز این هفته 827 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 604 نفر معادل 73 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. 130 نفر معادل 16 درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو می شود و 93 نفر معادل 11 درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت. هفته گذشته نیز بیش از 72 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این در حالیست که هفته گذشته بیش از 44 درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند ولی در نظرسنجی اخیر دیدگاه کارشناسان اقتصادی نسبت به تحولات بازار طلا تغییر کرده است. گزارش سایت طلا حاکیست، از 36 کارشناس ارشد اقتصادی 21 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 15 نفر معادل 71 درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو می شود. 6 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 29 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای تثبیت نرخ بهره و سیاست بانک مرکزی ژاپن برای عدم تغییر سیاست های پولی، تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش دلار داشته و این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. ادامه روند نزولی ارزش دلار می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. برخی تحلیلگران نیز اعلام کردند که اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود قیمت طلا تا 1330 دلار افزایش خواهد یافت.

طلا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70