۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
تحلیل ها

تحلیل بنیادی شرکت صنعتی معدنی گل گهر

تحلیل بنیادی شرکت صنعتی معدنی گل گهر
کد: 21353   تاریخ انتشار :۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۰

 به گزارش  TSEpress  شرکت کارگزاری بارز در سایت خود به بررسی  بنیادی شرکت صنعتی معدنی گل گهر پرداخته است: تحلیل حاضر بررسی بنیادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با هدف دستیابی به روند سود آوری این شرکت در سال های مالی ۹۵ و ۹۶ می باشد. این تحلیل سود آوری سال ۹۵ و ۹۶ این شرکت را بر اساس عملکرد و پیش بینی سود سال ۹۵ و با در نظر گرفتن فاکتورهای اصلی آن شامل بودجه اصلی منتشر شده توسط شرکت، کارشناسی دقیق مقدار و نرخ ارزش، هزینه و بهای تمام شده تولید و قابل دسترس شرکت بررسی می کند. مفروضات هر یک از سناریوهای کارشناسی شده در جدول پایانی ذکر گردیده است که لازم است به آن توجه شود.

معرفی شرکت معدنی وصنعتی  گل گهر :

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطبهای فعال معدنی ،صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد. با اجرای پروژه های شرکت در آینده نزدیک مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز ۱۲ میلیون تن خواهد رسید، این رقم۳۰% از نیاز فولادسازیها ی کشور را تامین می نماید. وجود این شرکت در شهرستان سیرجان موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال زایی شهرستان سیرجان شده است که با اجرای پروژه های شرکت، شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود. علاوه بر این همواره مدیریت سعی نموده است تا با کمکهای خود به شهرستان سیرجان موجبات ارتقا فرهنگی واجتماعی منطقه را فراهم سازد.

نوع شرکت:

شرکت سهامی عام

تاسیس شرکت گل گهر :

در راستای سیاست گذاری و مشارکت بانکها در زمینه ی طرح های صنعتی و معدنی، شرکت سنگ آهن گل گهر ﴿سهامی خاص ﴾ با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس شد و در تاریخ ۱۵/۲/۱۳۷۰ به شماره ی ۴۰۹ در سیرجان به ثبت رسید . این شرکت به موجب صورتجلسه ی مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳/۹/۱۳۸۲ به سهامی عام تبدیل شد و هم اکنون بخشی از سهام آن در بازار بورس سهام کشور قابل نقل و انتقال است  باستناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخه ۳۱/۳/۹۰ شرکت فوق الذکر و تاییدیه مورخه ۱۸/۵/ ۹۰ اداره کل محترم ثبت شرکت ها نام شرکت یاد شده به معدنی و صنعتی گل گهر تغییر یافت.

محل فعالیت شرکت:

دفتر شرکت در خیابان فاطمی- روبروی هتل لاله-ساختمان نگین-پلاک ۲۷۳ واقع است و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در استان کرمان، شهرستان سیرجان- کیلومتر ۵۵ جاده شیراز قرار دارد.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوعات اصلی:

·         اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره و گندله

·         نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری و بازرسی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت

·         خرید و تهیه انواع ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز برای انجام موضوع شرکت

·         مبادرت به کلیه امور بازرگانی شامل خرید و فروش، صادرات و واردات و کلیه امور و عملیاتی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.

موضوعات فرعی:

·         انجام خدمات مهندسی، مشاوره،‌آموزش،‌مدیریت و فراهم نمودن دانش فنی از داخل و خارج از کشور و یا خارج در سایر شرکتها و طرحها.

·         انعقاد قراردادهای پیمانکاری به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی.

·         انتشار و فروش اوراق قرضه و اوراق مشارکت وفق قوانین ومقررات مربوطه

·         مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد و تاسیس شرکتهای جدید در داخل و خارج از کشور و هر نوع خرید و فروش سهام و اوراق بهادار

·         انجام هرنوع عملیات و معاملاتی که جهت حصول به مقاصد شرکت ضروری باشد.

جایگاه شرکت صنعتی معدنی گل گهر در تولید کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی شده در کشور:

image_gallery ترکیب سهام داران شرکت صنعتی معدنی گل گهر:  
سهامدار درصد سهم تعداد سهم
سرمایه گذاری امید ۳۵٫۸۷ ۳٫۵۸۷٫۲۰۴٫۹۵۰
سرمایه گذاری توسعه معادن ۲۲٫۴۳ ۲٫۲۴۲٫۶۲۵٫۱۷۲
فولاد مبارکه ۹٫۹۴ ۹۹۴٫۰۱۳٫۷۹۴
سرمایه گذاری مهرگان ۲٫۰۱ ۲۰۱٫۱۵۲٫۸۶۶
سهام عدالت استانیها ۹٫۴۹ ۲۸۴٫۹۲۸٫۵۱۳
صندوق بازنشستگی کشوری ۲٫۸۰ ۲۸۰٫۳۳۳٫۳۳۳
سرمایه گذاری صنعت نفت ۳٫۷۷ ۳۷۶٫۹۵۴٫۵۴۴
سرمایه گذاری سپه ۱٫۱۲ ۱۱۲٫۱۸۲٫۲۱۳
سهامی بیمه ایران ۰٫۹۰ ۸۹٫۵۶۰٫۰۵۶
سایر سهامداران ۱۰٫۲۶ ۱٫۰۲۵٫۹۷۳٫۱۲۷
جمع کل ۱۰۰٫۰۰ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  image_gallery

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70