۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
تحلیل ها

تحلیل جامع شرکت نیرو سرمایه

تحلیل جامع شرکت نیرو سرمایه
کد: 22899   تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۴

  بررسی هلدینگ نیرو سرمایه

تاریخچه شرکت :

به منظور تعاون و مشارکت کارکنان برق تهران در سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی که قسمتی از سهام آن متعلق به شرکت برق منطقه‌ای تهران می‌باشد و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای مالی، فنی و سرمایه‌گذاری و مدیریت، شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات نیرو تأسیس گردید. شرکت با نام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات نیرو (نیرو سرمایه) در تاریخ ۲۶/۲/۱۳۷۳تحت شماره ۱۰۴۹۳۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران با سرمایه اولیه صد میلیون ریال منقسم به دو هزار سهم پنجاه هزار ریالی با نام که مبلغ صد میلیون ریال آن طی گواهی شماره ۱۱۷ مورخ ۸/۲/۱۳۷۳ بانک ملی شعبه برق تهران پرداخت شده، به ثبت رسیده است. طبق مصوبهٔ مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۸۴ شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. ضمناً شرکت در تاریخ ۸/۲/۱۳۹۰ وارد بازار پایه شرکت فرا بورس شد و در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۰ با نماد نیرو سرمایه در این بازار گشایش یافت. مرکز اصلی شرکت در تهران – خیابان استاد مطهری- خیابان میرعماد – کوچه جنتی – پلاک ۲۶ می‌باشد.

تغییرات سرمایه شرکت

تغییرات سرمایه شرکت نیرو سرمایه در جدول ۱ نشان داده شده است. جدول ۱- تغییرات سرمایه هلدینگ نیرو سرمایه
تاریخ افزایش سرمایه درصد افزایش سرمایه افزایش سرمایه سرمایه محل افزایش سرمایه
سرمایه اولیه ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ آورده نقدی
۳۰/۱۱/۱۳۷۴ ۱۳۰ ۱۳۰۰۰۰۰۰۰ ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ آورده نقدی
۰۴/۰۵/۱۳۸۴ ۱۱۱۷۲ ۲۵۶۹۵۴۳۴۰۰۰ ۲۵۹۲۵۴۳۴۰۰۰ پذیره نویسی
۰۷/۰۳/۱۳۸۵ ۲۴۹۷ ۶۴۷۰۳۲۷۰۰۰ ۳۲۳۹۵۷۶۱۰۰۰ مطالبات سهامداران
۱۸/۰۷/۱۳۸۹ ۳۳۴۱ ۱۰۸۲۵۰۰۰۰۰۰ ۴۳۲۲۰۷۶۱۰۰۰ مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته
۱۵/۰۵/۱۳۹۲ ۵۰ ۲۱۶۱۰۳۸۰۰۰۰ ۶۴۸۳۱۱۴۱۰۰۰ مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته

 

ترکیب سهامداران شرکت نیرو سرمایه

ترکیب سهامداران شرکت نیرو سرمایه در تاریخ ۳۱/۰۶/۱۳۹۵ مطابق جدول ۲ می‌باشد: جدول ۲- ترکیب سهام‌داران هلدینگ نیرو سرمایه
نام سهام‌دار ۳۱/۰۶/۱۳۹۵ ۲۹/۱۲/۱۳۹۴
تعداد درصد تعداد
شرکت نیرو توسعه ۸۹۰۴۷۲۵ ۱۳٫۷۴% ۸۹۰۴۷۲۵
شرکت بهمن تابان ۶۲۰۲۹۲۷ ۹٫۵۷% ۶۲۰۲۹۲۷
شرکت توسعه برق شمال ۵۶۷۳۱۲۹ ۸٫۷۵% ۵۶۷۳۱۲۹
شرکت جهش نیرو گستر ۱۹۹۲۵۲۹ ۳٫۰۷% ۱۹۹۲۵۲۹
شرکت سیماب تچر ۲۵۳۶۶۰ ۰٫۳۹% ۱۳۵۰۰۰
شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات صنایع روستایی ۵۰۰۰۰ ۰٫۰۸% ۵۰۰۰۰
شرکت سا تکاب ۳۶۱۰۰ ۰٫۰۶% ۳۶۱۰۰
شرکت سبکا ۱۲۳۶۱ ۰٫۰۲% ۱۲۳۶۱
شرکت مهندسی زرفام دانش الکترونیک ۲۰۰۰۰ ۰٫۰۳% ۰
جمع اشخاص حقوقی ۲۳۱۴۵۴۳۱ ۳۵٫۷% ۲۳۰۰۶۷۷۱
اشخاص حقیقی ۴۱۶۸۵۷۱۰ ۶۴٫۳% ۴۱۸۲۴۳۷۰
جمع ۶۴۸۳۱۱۴۱ ۱۰۰% ۶۴۸۳۱۱۴۱

معرفی پورتفوی هلدینگ نیرو سرمایه

بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیرو سرمایه معادل ۶۸۲۰۵ میلیون ریال می‌باشد که مطابق جدول ۳، ۴۱۱۹۷ میلیون ریال آن در شرکت‌های غیر بورسی و ۲۷۰۰۸ میلیون ریال آن در شرکت‌های بورسی می‌باشد. جدول ۳- درصد سرمایه‌گذاری بورسی و غیر بورسی هلدینگ
بهای تمام شده
پروتفوی میلیون ریال درصد
بورسی ۴۱۱۹۷ ۴۰%
غیر بورسی ۲۷۰۰۸ ۶۰%
جمع ۶۸۲۰۵ ۱۰۰%

معرفی شرکت‌های غیر بورسی

با توجه به اهمیت شرکت‌های غیر بورسی هلدینگ نیرو سرمایه، در این بخش به معرفی شرکت‌های مذکور پرداخته می‌شود.  

۱- شرکت مهندسی تعمیرات انتقال نیروی تهران متانیر (سهامی خاص)

اساس شکل گیری هلدینگ نیرو سرمایه برای انتقال سهام متانیر و برخی شرکت‌های برق منطقه‌ای به کارمندان این شرکت‌ها صورت گرفت. با اختصاص ۳۰% از سهام متانیر به طور مستقیم به نیرو سرمایه و ۳۰% سهام آن به شرکت زیرمجموعه یعنی آگاهان نیرو (نیرو سرمایه ۶۰% آگاهان نیرو سرمایه را مالک است) نیرو سرمایه مدیریت کنترلی شرکت معظم متانیر که برای تمامی مهندسین برق قدرت کشور شناخته شده است را در دست دارد. اطلاعات دقیقی از فروش خدمات متانیر در سامانه کدال نیست، اما طبق اخبار متانیر فروش بالای ۵۰-۸۰ میلیارد تومان را دارد. همچنین از دارایی متانیر نیز اطلاعات دقیقی در دسترس عموم نیست، اما با توجه به انبارها و همچنین گستردگی فعالیت‌ها در سرتاسر شهر تهران و بالای ۸۰۰ نیروی انسانی ارزش دارایی‌های مشهود و غیر مشهود شرکت بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در حداقل برآوردها ارزیابی می‌شود. متانیر بزرگ‌ترین شرکت تعمیرات و شبکه برق پایدار در کشور می‌باشد. تمامی تعمیرات و نگهداری خطوط انتقال برق تهران بزرگ و کرج و همچنین پروژه‌های بزرگ ملی مثل نیروگاه هسته بوشهر و مکان‌های حساس با شرکت متانیر است. شرکت نیرو سرمایه تنها بابت شرکت متانیر بالای ۵۰ میلیارد تومان دارایی دارد.

۲- شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو (سهامی خاص)

شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو نیز از شرکت‌های زیرمجموعه‌های ایران ترانسفو می‌باشد، که اطلاعات آن در کدال آمده است. شرکت دارایی ۵ میلیارد تومان سرمایه ثبتی ۵٫۵ میلیارد تومان سود انباشته و فروش ۱۴ میلیارد تومانی و سود سازی ۵۵ تومانی به ازای هر سهم است. که در صورتی که بخواهیم به آن پی بر ای گروه برقی را بدهیم، ارزش خالص دارایی‌های شرکت با سود سازی بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان است. این در حالی است، که دارایی‌های شرکت بیشتر از این مقدار است.

۳- شرکت توسعه و تعمیرات شبکه‌های برق نیرو توسعه (سهامی خاص)

شرکت توسعه و تعمیرات شبکه‌های برق، یک شرکت در حوزه احداث خطوط تأسیسات پست‌ها و نیروگاه‌های برق و تجهیزات و اصلاح و بازسازی شبکه انتقال و توزیع نیروی برق و همچنین در اجرای پروژه‌های مختلف و متنوع تأمین برق و روشنایی در سطح استان تهران فعالیت می‌کند. اطلاعات دقیقی از شرکت وجود ندارد، اما برآوردها از ارزش آن بالای ۳۰ میلیارد تومان است. نیرو سرمایه ۳۵% از شرکت مذکور را در پورتفوی خود دارد.

۴- شرکت بهمن تابان: (سهامی خاص)

شرکت بهمن تابان در حوزه برق - تولید و/یا توزیع و انتقال نیرو فعالیت می‌کند. ۷۵ درصد شرکت متعلق به نیرو سرمایه است. از دارایی شرکت اطلاع دقیقی در دسترس نیست؛ اما دفتر مرکزی شرکت به تازگی به مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان به فروش رسیده است، فروش شرکت نیز با سرمایه ۲۵۰ میلیون تومانی حدود ۲ میلیارد تومان است.

۵- شرکت توسعه برق شمال افشان گستر (سهامی خاص)

شرکت توسعه برق شمال – افشان گستر در حوزه احداث شبکه توزیع و فوق توزیع، نیروگاه‌های برق و نصب تأسیسات صنعتی فعالیت می‌کند. حجم قراردادهای سال ۹۳ حدود ۶ میلیارد تومان است و شرکت نیرو سرمایه ۷۵% شرکت را در مالکیت خود دارد. می‌توان از ارزش‌گذاری ارزش شرکت با نسبتی از مبلغ فروش استفاده کرد.

۶- شرکت خدماتی احداث خطوط و پست‌ها پیما برق (سهامی خاص)

این شرکت در حوزه: طراحی، ساخت تجهیزات، لوازم و ابزار، احداث خطوط و ساختمان پست‌های نیروگاه‌ها، تعمیرات و بازسازی شبکه توزیع نیروی برق فعالیت می‌کند. سهام دارد عمده شرکت پیما برق، شرکت بین‌المللی عمران سریر می‌باشد، لازم به ذکر است شرکت پیما برق در کشور نیجریه پست برقی به ارزش ۹۰ میلیون دلار احداث کرده که به علت تحریم‌های پولی نتوانسته تسویه حساب داشته باشد.

۷- شرکت توسعه و نوسازی برق صدوق قم (سهامی خاص)

از شرکت توسعه و نوسازی برق صدوق قم نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد، شرکت در حوزه انتقال و نگهداری پست‌ها در شهر قم فعال است.

۸- شرکت داده پردازی برق و آب پویش پارس (سهامی خاص)

شرکت داده پردازی برق و آب پویش پارس دارایی سرمایه ثبتی ۵٫۵ میلیارد تومان می‌باشد، که ۲۳٫۳% شرکت در اختیار شرکت نیرو سرمایه است. این شرکت در حوزه ثبت امور حسابداری و صدور صورتحساب مشترکین برق فعالیت می‌کند. شرکت با شرکت توزیع برق تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت توزیع برق نواحی استان تهران، شرکت توزیع برق غرب استان تهران و با چندین شرکت توزیع برق چندین شهرستان همچون قم، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و قشم فعالیت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت مراجعه فرمایید: http://www.pooyeshpars.com/index.html

۹- شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین (سهامی خاص)

شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین در حوزه ارائه خدمات در زمینه تولید پراکنده برق و حرارت فعالیت می‌کند. این شرکت بزرگ‌ترین بازرگان در حوزه برق می‌باشد. شرکت آرین ماهتاب گستر به عنوان دارنده اولین نیروگاه خصوصی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خصوصی برق در کشور و شرکت داده پردازی پویش پارس دارنده سابقه طولانی و درخشان در ارائه خدمات کنتور خوانی و صدور قبض، تصمیم به همکاری در حوزه توزیع گرفته و در همین راستا با همکاری شرکت نیرو سرمایه و شرکت مدیریت و توسعه انرژی پارسیان اقدام به تأسیس شرکت توسعه انرژی پاک پویش پرشین نمودند. ۲۵% این شرکت در اختیار شرکت نیرو سرمایه است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت مراجعه فرمایید: http://clean-energy.ir/

۱۰- شرکت تهیه کالا و انبارهای برق تهران تکاب نیرو (سهامی خاص)

شرکت تهیه کالا و انبارهای برق تهران در حوزه تهیه کالا و تجهیزات، ترخیص کالا از مبادی ورودی کشور، انبارداری، حفاظت و تحویل کالا فعالیت می‌کند. ۴۲% شرکت در اختیار نیرو سرمایه می‌باشد، همچنین این شرکت زمینی به متراژ ۳۰۰ مترمربع در میدان آرژانتین، خ بیهقی، خ دهم شرقی پ-۹۱ دارد.

۱۱- موسسه آموزشی، آگاهان نیرو (سهامی خاص)

مالکیت نیرو سرمایه در این شرکت بالغ بر ۶۰% است. این شرکت همچنین ۳۵% از شرکت متانیر را نیز در اختیار دارد، که بدین واسطه مدیریت متانیر با ۵۱% در اختیار نیرو سرمایه قرار گرفته است. این موسسه به تازگی جواز دانشگاه علمی کاربردی در زمینه برق قدرت را اخذ و در سال ۹۵ اقدام به جذب دانشجو کرده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت شرکت مراجعه فرمایید: http://agahan-niroo.ir/

وضعیت سهام دارای شرکت‌های زیرمجموعه

در جدول ۴ وضعیت سهامداران شرکت‌های زیرمجموعه نیرو سرمایه مشخص شده است جدول ۴- وضعیت سهام دارای شرکت‌های گروه
نام شرکت سهامداران (درصد) شماره ثبت شناسه ملی
متانیر نیرو سرمایه (۳۰) آگاهان نیرو (۳۵) مه نیرو (۳۵) ۱۳۳۲۹۳ ۱۰۱۰۱۷۶۵۴۷۹
نیرو توسعه نیرو سرمایه (۳۵) جهش نیرو گستر (؟) ۱۲۵۸۰۲ ۱۰۱۰۱۶۹۲۲۶۴
پیما برق نیرو سرمایه (۱۸٫۱۸) شرکت عمران سریر (۸۲) ۸۹۲۷۲ ۱۰۱۰۱۳۳۶۵۹۷
بهمن تابان نیرو سرمایه (۷۵) نیرو توسعه (۲۴) ۱۴۳۲۳۲ ۱۰۱۰۱۸۶۲۰۶۹
برق شمال افشان گستر نیرو سرمایه (۷۵) توزیع برق تهران بزرگ (۲۴) ۱۲۷۷۸۸ ۱۰۱۰۱۷۱۱۷۴۰
داده پردازی برق و آب پویش پارس آقای عبدالکریم رئیس کرمی (۳۲) شرکت توسعه آذرخش (۲۴) نیرو سرمایه (۲۴) ۸۹۳۰۶ ۱۰۱۰۱۳۳۶۹۳۹
پست‌های ایران ترانسفو شرکت ایران ترانسفو (۷۸) نیرو سرمایه (۱۱) ۵۳۸۵ ۱۰۸۶۱۰۷۴۵۱۸
تکاب نیرو نیرو سرمایه (۴۲) ۸۹۳۱۰ ۱۰۱۰۱۳۳۶۹۷۷
آگاهان نیرو نیرو سرمایه (۶۰) متانیر (۲۰) مه نیرو (۲۰) ۱۳۰۳۱ ۱۰۱۰۰۰۰۵۹۸۲
انرژِی پاک نیرو سرمایه (۲۵) آریان ماهتاب (۲۵) داده پردازی برق و آب پویش پارس (۲۵) توسعه پست‌های پارسیان (۲۵) ۴۱۵۱۲۷ ۱۰۳۲۰۶۷۴۷۵۰
برق صدوق قم نیرو سرمایه (۲۵) توزیع برق استان قم (۵۰) متانیر (۲۵) ۱۸۴۱ ۱۰۸۶۰۹۶۶۸۲۳

تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه

در جدول ۵ میزان سود انباشته شرکت‌های زیرمجموعه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ نشان داده شده است، شایان ذکر است از شرکت معظم متانیر اطلاعاتی در دسترس نبوده است.   جدول ۵- وضعیت سود انباشته شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ
شرح درصد سهام ۱۳۹۰ ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۳۹۴
داده پردازی برق و آب پویش پارس ۲۳% ۳۹,۹۱۷ ۱,۱۴۲ - - -
نیرو توسعه ۳۶% ۳,۷۳۵ ۲,۵۱۴ ۴,۶۰۷ ۱,۱۵۲ ۲,۰۸۲
توسعه برق شمال افشان گستر ۷۶% ۱,۷۰۷ ۱,۲۷۹ ۳,۳۵۹ ۲,۷۰۳ ۱,۶۶۲
تکاب نیرو ۴۲% - ۱,۸۸۸ ۱,۲۲۲ - -
شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین ۲۵% - ۷۵۴ ۱,۰۰۴ ۹۰۲ ۳,۱۷۰
بهمن تابان ۷۵% ۴۴۴ ۲,۲۶۴ ۲,۹۵۰ ۱,۲۰۷
متانیر ۳۰% - - - - -
جهش نیرو گستر ۰% ۱۳,۷۱۷ - - - -
پیما برق ۱۸% ۳۳,۴۷۹ ۴,۴۹۶ - -
توسعه پست‌های ایران ترانسفو ۱۱% ۸,۲۱۵ ۱۲,۲۶۲ ۳۵,۴۰۲ ۳۸,۶۳۸ ۵۵,۶۰۰
  در جدول ۶ میزان فروش سالیانه شرکت‌های گروه نشان داده شده‌اند که نشان از رشد مقدار فروش در سال‌های آتی می‌دهد، همچنین برآورد می‌شود مبلغ فروش کل شرکت‌های گروه در سال ۱۳۹۵ از ۱۰۰ میلیارد تومان فراتر برود. جدول ۶- وضعیت فروش شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ (میلیون ریال)
شرح درصد سهام ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۳۹۴
داده پردازی برق و آب پویش پارس ۲۳% ۶۷,۰۲۱ ۵۹,۹۴۰ ۷۳,۶۵۴ ۸۸,۱۸۵ ۹۷,۷۸۷ ۸۱,۰۸۴
نیرو توسعه ۳۶% ۴۱,۸۷۳ ۴۰,۷۹۹ ۴۰,۱۷۹ ۴۹,۹۸۷ ۶۸,۹۸۱ ۶۱,۵۵۵
توسعه برق شمال افشان گستر ۷۶% ۳۰,۲۱۶ ۳۸,۰۸۱ ۲۵,۴۸۶ ۳۱,۳۰۱ ۵۹,۷۲۱ ۶۸,۸۵۰
تکاب نیرو ۴۲% ۲۲,۴۸۴ ۲۳,۹۷۴ ۳۰,۶۳۲ ۳۵,۹۷۳ ۴۱,۶۷۳ ۵۵,۶۹۶
شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین ۲۵% - - ۵,۶۸۳ ۷,۶۸۲ ۱۱,۴۷۲ ۱۶,۴۷۶
آگاهان نیرو ۶۰% ۱۸,۷۶۷ ۱۵,۶۷۸ - - - -
بهمن تابان ۷۵% ۱۴,۲۴۱ ۱۶,۸۹۸ ۲۲,۹۳۴ ۲۱,۳۹۵ ۱۹,۶۸۸ ۷,۲۶۳
متانیر ۳۰% ۲۷۲,۶۲۶ ۲۵۴,۹۰۸ ۳۱۸,۴۵۴ ۳۶۱,۱۲۸ ۴۷۶,۶۸۴ ۶۵۸,۵۷۹
جمع کل ۴۶۷,۲۲۸ ۴۵۰,۲۷۸ ۵۱۷,۰۲۲ ۵۹۵,۶۵۱ ۷۷۶,۰۰۶ ۹۴۹,۵۰۳
      در جدول ۷ وضعیت سهم سود هلدینگ را از شرکت‌های گروه نشان می‌دهد، در بین این زیرمجموعه‌ها شرکت‌های نیرو توسعه، برق شمال افشان گستر و توسعه پست‌های ایران ترانسفو سود پایدار و مناسبی را داشته‌اند. جدول ۷- وضعیت سود دریافتی هلدینگ از محل شرکت‌های زیرمجموعه
شرح درصد سهام ۱۳۹۰ ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۳۹۴
داده پردازی برق و آب پویش پارس ۲۳% ۱,۹۲۰ ۹۶۰ - - -
نیرو توسعه ۳۶% ۱,۳۴۶ ۱,۴۵۴ ۱,۶۱۶ ۳۵۹ ۷۱۸
توسعه برق شمال افشان گستر ۷۶% ۵۳۲ ۹۱۲ ۱,۹۰۰ ۱,۹۰۰ ۱,۲۱۳
تکاب نیرو ۴۲% ۰ ۸۴ ۴۲۰  -  -
شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین ۲۵% ۰ ۱۹ ۲۲۵ ۲۰۰ ۷۵۰
بهمن تابان ۷۵% ۷۵۳ ۱,۴۱۴ ۱,۸۸۵ ۷۵۴
متانیر ۳۰% -  -  -  - -
جهش نیرو گستر ۰% ۵,۵۵۰  - - -  -
پیما برق ۱۸% ۰ ۱,۸۱۴ ۶۵۳  - -
توسعه پست‌های ایران ترانسفو ۱۱% ۶۹۵ ۵۳۳ ۶۶۸ ۱,۱۱۴ ۵,۵۷۱
جمع کل   ۱۰,۷۹۶ ۷,۱۹۰ ۷,۳۶۷ ۴,۳۲۷ ۸,۲۵۲
  در جدول ۸ وضعیت سود ناخالص شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ نیرو سرمایه نشان داده شده است. جدول ۸- وضعیت سود ناخالص شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ
شرح درصد سهام ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۳۹۴
داده پردازی برق و آب پویش پارس ۲۳% ۲۳,۱۳۴ ۱۵,۶۸۸ ۹,۸۷۶ ۱۱,۸۵۶ ۱۱,۷۶۰ ۱۰,۸۸۱
نیرو توسعه ۳۶% ۵,۶۲۵ ۱۰,۲۲۵ ۵,۵۳۲ ۶,۵۶۰ ۴,۱۶۰ ۶,۵۳۳
توسعه برق شمال افشان گستر ۷۶% ۵,۰۹۷ ۷,۵۸۴ ۶,۲۹۹ ۵,۶۲۵ ۸,۸۴۶ ۹,۷۲۰
تکاب نیرو ۴۲% ۴,۸۸۵ ۶,۲۸۶ ۱۰,۴۲۴ ۱۲,۳۲۱ ۱۱,۷۰۹ ۲۱,۱۹۰
شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین ۲۵% ۰ ۰ ۲,۶۳۴ ۳,۳۷۵ ۵,۱۴۶ ۸,۵۹۴
آگاهان نیرو ۶۰% ۶۸۲ ۱,۴۲۵ -  - - -
بهمن تابان ۷۵% ۳,۷۰۲ ۳,۲۴۵ ۵,۵۱۱ ۵,۵۰۰ ۲,۷۹۸ ۶۹
متانیر ۳۰% ۳۲,۴۶۸ ۳۳,۳۰۷ ۳۵,۳۹۲ ۴۴,۴۹۷ ۵۸,۲۶۱ ۱۴۰,۷۹۴
جمع کل ۷۵,۵۹۳ ۷۷,۷۶۰ ۷۵,۶۶۸ ۸۹,۷۳۴ ۱۰۲,۶۸۰ ۱۹۷,۷۸۱

چشم‌انداز هلدینگ نیرو سرمایه

نیرو سرمایه به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ برق کشور برای بازار سرمایه ناشناخته بوده اما برای بزرگان صنعت برق یکی از ارزنده‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه برق می‌باشد. ورود مستقیم خود شرکت به حوزه تولید برق پراکنده و تجدید پذیر و زودبازده نیز از پتانسیل‌های بسیار مهم شرکت است. http://barghnews.com/fa/news/16693/طرح-تعویض-۱۰هزار-ترانس-فرسوده-برق-تهران این خبر می‌تواند اثر خودش را در فروش شرکت متانیر به عنوان مهم‌ترین زیرمجموعه هلدینگ نیرو سرمایه در سال جاری و سال آینده (۱۳۹۶) بگذارد. از طرفی بودجه سال آینده کشور به شدت انبساطی است و بعد از انقلاب بیش‌ترین میزان بودجه عمرانی را دارد، که می‌تواند محرک اقتصادی خوب برای بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری باشد. نیرو سرمایه با دارا بودن مالکیت مستقیم و غیرمستقیم پنجاه درصد متانیر که طیف گسترده‌ای از خدمات مرتبط با شبکه‌های انتقال و فوق توزیع نیرو تهران را انجام می‌دهد، دارای آینده روشنی در صنعت برق کشور و به خصوص پایتخت خواهد داشت. download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

نظرات(1)

  1. ناشناس گفت:

    چرا از زمانیکه تغییرات مدیریتی در شرکت رخ داده هیچکس پاسخگوی به سود سهام شرکت و جلسات مجمع نیست

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70