۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تحلیل سی‌ان‌ان مانی از وضعیت این روزهای چین چین نمی‌داند چه می‌کند

تحلیل سی‌ان‌ان مانی از وضعیت این روزهای چین چین نمی‌داند چه می‌کند
کد: 15064   تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰

هیتر لانگ/گزارشگر: رشد اقتصادی چین عجیب و غریب است. به نظر می‌رسد این کشور دیگر در زمینه اقتصاد و به ویژه بازارهای مالی نمی‌داند چه کاری انجام بدهد.

 به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد  رشد اقتصادی چین عجیب و غریب است. به نظر می‌رسد این کشور دیگر در زمینه اقتصاد و به ویژه بازارهای مالی نمی‌داند چه کاری انجام بدهد.

دولت در بهار گذشته به مردم گفته بود بیرون بروند و سهام خریداری کنند. این درست پیش از آن زمانی بود که بازار به اوج خود رسید.

سال گذشته دولت چین برای اینکه به ارز خود شوک وارد کند 500میلیارد دلار خرج کرد. او با این کار ارزش یوآن را کاهش می‌داد.

با وجود همه این صحبت‌های بازار بورس چین همچنان نوسان داشته‌است.حزب کمونیست چین اقدامات عجیب و غریبی انجام داده تا کاری را انجام بدهد که تا کنون هیچ‌کس قادر به انجام آن نبوده‌است: نوسان بازار را متوقف کند. دولت تا جایی پیش رفت که بازار بورس را در روز 7 ژانویه برای یک روز کامل تعطیل کرد.

اکنون اصلی‌ترین بازار در شانگهای وضعیت خرسی دارد و تمام دنیا از جمله ایالات متحده امریکا را نیز با خود غرق می‌کند.

از همه مهم‌تر این است که هیچ‌کس در چین به آمار دولتی اعتمادی ندارد. دولت چین ادعا می‌کند که رشد اقتصادی چین حدود 7درصد است. اما تحلیل‌گران و کارشناسان نصف این میزان را برآورد می‌کنند.

اکثر کارشناسان بر این باورند که نمی‌توان آنچه چین انجام می‌دهد را از پیش برنامه‌ریزی شده دانست؛ بلکه همه چیز در مرحله آزمون و خطاست. احتمالاً این کشور در سال 2016 نیز مرتکب اشتباهات بزرگ دیگری خواهد شد.

خطاهای چین به خوبی نشان می‌دهد که همه چیز تحت کنترل این کشور نیست.

کارشناسان می‌گویند هیچ کشوری در تاریخ وجود ندارد که سه دهه رشد را بدون تغییر و نوسان تجربه کند.

ایالات متحده امریکا نیز چندین بار عقب نشسته‌است تا بتواند از یک بازار نوظهور به بازاری پیشرفته و بالغ تبدیل شود.

امریکا نیز این روزهای چین را تجربه کرده‌است. در سال 1907 نیز رئیس مبادلات ارزی نیویورک قصد داشت بازار را تعطیل کند البته این کار را انجام نداد.

به هر حال جهان به شگفتی‌آفرینی‌های مثبت چین عادت داشت. چین اکنون باید به دنبال راه‌حلی برای برقراری ارتباط بهتر با جهان باشد. عدم قطعیت همه بازارها را می‌ترساند.

این کشور باید شفافیت بیشتری به خرج بدهد.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

اقتصاد   بحران   بحران اقتصادی   چین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70