۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تخفیف ۲۵ درصدی گمرک روسیه برای کالای ایران

تخفیف ۲۵ درصدی گمرک روسیه برای کالای ایران
کد: 18074   تاریخ انتشار :۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳

مدیر برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه گفت: روسیه برای واردات از ایران امتیاز زیادی قائل است که از جمله آن تخفیف ۲۵ درصدی در هزینه‌های گمرکی است.

  به گزارش TSEpress به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، حسن مرتجی مدیر برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه، افزود: روسیه به کلیه کالاهای ساخت ایران که با تهیه و تنظیم اسناد و مدارک حمل به ویژه گواهی مبدا به روسیه ارسال می‌شود 25 درصد بخشودگی از هزینه سود، حقوق و عوارض گمرکی و مالیات ورود کالا را اعطا می‌کند. وی اظهار داشت: علاوه بر تخفیفاتی که روس‌ها برای واردات کالا از ایران قائل هستند، پایین ‌بودن هزینه حمل‌ونقل به روسیه، صادرات به این همسایه شمالی را مقرون به صرفه کرده است، چرا که ارزان‌ترین هزینه حمل‌و‌نقل کالاهای ایرانی به خارج از کشور به روسیه فدراتیو تعلق دارد که از طریق بندر انزلی به بندر آستراخان انجام می‌شود. مرتجی تاکید کرد: متاسفانه با وجود هموار بودن شرایط برای حضور موثر ایران در روسیه و حذف رقبایی همچون ترکیه هنوز در کشور ما از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود، به همین منظور برای آشنایی بیشتر با فرصت‌های تجاری این کشور و ایجاد و تقویت ارتباط بین تجار و بازرگانان دو طرف همایش تجاری را در مسکو برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا کنون 100 اتاق بازرگانی از سراسر روسیه برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش که در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه امسال در هتل رادیسون رویال مسکو برگزار می‌شود، گسترش مناسبات تجاری دو کشور به ویژه افزایش صادرات غیرنفتی ایران در بخش‌های مختلف از جمله صنعت ساختمان و انرژی، پزشکی و سلامت، صنایع غذایی و خدمات فنی ـ مهندسی است. این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه بازار روسیه بازار بالقوه و بالفعل ایران است، گفت: برای استفاده بهینه از فرصت‌ موجود از تمامی اعضای اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی کشور دعوت می‌کنیم تا در همایش تجاری ایران و روسیه شرکت و توانمندی‌های ایران را به تجار و بازرگانان روسی معرفی کنند. وی نفوذ در بازار روسیه را نفوذ در بازار کشورهای مشترک‌المنافع (CIS)  دانست و یادآور شد: روسیه در مرکز یک بازار 282 میلیون نفری متشکل از 11 کشور مستقل مشترک‌المنافع قرار دارد که اتباع آن بدون اخذ ویزا برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به بازار روسیه تردد دارند، به همین دلیل نفوذ در بازار این کشور، نفوذ در بازار CIS را به دنبال خواهد داشت. مرتجی در مورد حجم تجارت روسیه و کشورهای پیرامون آن نیز اظهار داشت: حجم بازرگانی خارجی روسیه با جهان در سال 2015ـ2014 بیش از 835 میلیارد دلار برآورد می‌شود و حجم تجارت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع نیز در همان بازه زمانی بیش از 244 میلیارد دلار بوده که روسیه 170 میلیارد دلار به 11 جمهوری CIS کالا و خدمات صادر کرده و حدود 74 میلیارد دلار نیز از آنها واردات داشته است. به گفته وی حقوق و عوارض گمرکی و مالیات ورود کالا بین پنج کشور روسیه فدراتیو، روسیه سفید، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان به واسطه اتحادیه گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EACU) صفر است و ایران و کشورهای آذربایجان، ویتنام، مصر و تونس در حال انجام اقدامات و بررسی جهت پیوستن به این معاهده هستند.

روسیه   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70