۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تدابیر دولت، برای خروج از رکود در نیمه دوم سال ٩٤

تدابیر دولت، برای خروج از رکود در نیمه دوم سال ٩٤
کد: 8999   تاریخ انتشار :۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۸

  • وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر مقید بودن دولت به مهار نرخ تورم، از اتخاذ تدابیری برای خروج کشور از رکود، در نیمه دوم امسال خبر داد.
  • به گزارش TSEpress  به نقل ازشانا، علی طیب نیا در سخنانی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: دولت همچنان  خود را مقید به کنترل نرخ تورم در سطح کنونی می داند، اما اولویت اصلی آن در نیمه دوم سال جدید اتخاذ تدابیری برای تسریع و فرایند خروج کامل اقتصاد کشور از رکود است. وی افزود: اکنون به دلیل شرایط تحریم و انتظار بازار برای رفع آن در شرایط خاصی قرار داریم، اما در آینده نزدیک و پس از رفع تحریمها ،دولت سیاست ارز تک نرخی را اجرا خواهد کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد : البته اکنون نیز فاصله نرخ ارز مبادله ای و آزاد فاصله محدودی است، به طوری که در وضع کنونی هم بازار در شرایط نزدیک به تک نرخی قرار دارد و تفاوت موجود بیشتر به دلیل کیفیت ارز مبادله ای و آزاد است. وی افزود: تلقی ما از نرخ مناسب ارز، نرخی است که متناسب با توانایی و ظرفیت بنگاههای تولیدی برای واردات کالاهای واسطه ای و محصولات تولیدی باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود از تنگناهای مالی که بودجه کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است خبر داد و افزود: این تنگناهای مالی که ناشی از کاهش شدید درآمدهای نفتی از نیمه دوم سال گذشته بود، بودجه کشور را در شرایط انقباضی قرار داده است، اما دولت قصد دارد با اتخاذ تدابیری در نیمه دوم امسال شرایط رشد بیشتر اقتصادی و خروج کامل از رکود را فراهم کند. وی اجرای هر چه سریعتر قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مصوب مجلس را از جمله الزامهای دولت برای خروج سریع از شرایط فعلی عنوان کرد  که البته اجرای برخی مفاد آن نیاز به احکام بودجه ای دارد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70