۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تصمیم کمیسیون تلفیق برای کاهش نرخ بهره مالکانه قابل تقدیر است

تصمیم کمیسیون تلفیق برای کاهش نرخ بهره مالکانه قابل تقدیر است
کد: 1987   تاریخ انتشار :۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۰

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق در خصوص تعیین بهره مالکانه 25 درصدی برای سنگ آهنی ها را تصمیمی قابل تقدیر دانست و گفت: البته نظر ما ارقامی پایین تر بود، ولی در همین حد نیز جای تقدیر و تشکر دارد .

به  گزارش TSEpress مدیرعامل شرکت چادرملو در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، افزود: دیروز نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با کاهش 5 درصدی نرخ بهره مالکانه در مقایسه با رقم 30 درصدی سال گذشته موافقت کردند، البته انتظار می رود که این رقم باز هم کاهش یابد؛ چراکه از قبل طرح های توسعه ای در این شرکت ها تعریف شده است.

محمود نوریان، سهم چادرملو را در پرداخت بهره مالکانه تا پایان امسال 600 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حدود 80 میلیارد تومان در منابع مالی این شرکت صرفه جویی می شود که در طرح های توسعه ای هزینه خواهد شد .

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ بهره مالکانه برای سنگ آهنی ها ، مشروط به آزادسازی نرخ فروش شده یا خیر، ابراز داشت: مبنا برای شرکت هایی که محصولات خود را صادر می کنند قیمت های جهانی خواهد بود .

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه وضع عوارض سنگین باعث می‌شود معادن از تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود عقب بمانند، تصریح کرد: اگر میزان بهره مالکانه معقول و منطقی تعیین شود، این معادن علاوه‌ بر توزیع درآمدهای خود به توسعه طرح‌های عمرانی خود خواهند پرداخت.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات جدید مجلس و دولت ، طرح های توسعه ای شرکت های معدنی بدون مشکل ادامه یابد .

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، یاداور می شود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته کمیسسیون تلفیق موافقت کردند که استخراج کنندگان معادن سنگ آهن از جمله چادرملو و گل گهر که پروانه بهره برداری دولتی دارند، 25 درصد مبلغ فروش کنسانتره تولیدی خود را به عنوان حق انتفاع یا همان بهره مالکانه سنگ آهنی ها به خزانه داری کل کشور واریز کنند .این رقم سال گذشته 30 درصد بود که کاهش یاد شده، نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70