۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی دو هفته دیگر به تعویق افتاد

تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی دو هفته دیگر به تعویق افتاد
کد: 10507   تاریخ انتشار :۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳

به گزارش TSEpress  بیژن زنگنه، وزیر نفت در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه اهمیت قیمت گذاری خوراک عمدتا برای جذب سرمایه گذاران جدید در آینده است، گفت: نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

وزیر نفت در یک برنامه رادیویی درباره وضعیت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تصمیم وزارت نفت گفت: عمده این بحث برای جذب سرمایه گذاران جدید در آینده مورد توجه قانونگذار و دولت بوده است. وزیر نفت اضافه کرد: البته مقداری هم پتروشیمی‌ها در شرایط فعلی مشکلاتی داشته‌اند و برخی از آن‌ها انتظار داشته‌اند که برخی از مشکلاتشان را با نرخ خوراک حل کنند. در حالی که بزرگترین مشکلی که پتروشیمی‌های کشور با آن روبه‌رو شده‌اند، کاهش قیمت فروش محصولات در بازار بین المللی است که خیلی اثرگذار بوده است.

زنگنه افزود: به هر حال، این موضوع ظرف دو هفته آتی از دید ما تمام شده است تا مراحلش را طی کند و ابلاغ شود هم برای وضع فعلی و هم برای سرمایه گذاران آتی. ما این را می فرستیم تا آقای رئیس جمهور و دوستان دیگر ببینند و نظراتشان را بدهند تا آن را نهایی کنیم و ابلاغ شود. اظهارات جدید زنگنه درباره زمان تصمیم‌گیری درباره نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها در حالی مطرح شده است که با توجه به صحبت‌های عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش بینی می‌شد تصمیم نهایی در این زمینه در هفته جاری گرفته و اعلام شود.

سه شنبه دو هفته قبل یعنی ۲۱ مهرماه، وزیر نفت به همراه معاون خود در امور پتروشیمی میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بودند. یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه، وضعیت قیمت گذاری خوراک گاز واحدهای پتروشیمی بود. برگزاری این جلسه در کمتر از دو هفته پس از رسانه ای شدن نامه چهار وزیر دولت تدبیر و امید به رئیس جمهور پیرامون اوضاع اقتصادی کشور و رکود حاکم بر بازار بورس از اهمیت خاصی برخوردار بود ولی اطلاعات زیادی از جزئیات این جلسه منتشر نشد و صرفا یک روز بعد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: «دیروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اتفاق وزیر محترم نفت حضور داشتیم و قرار شد ظرف دو هفته آینده درباره خوراک تصمیم نهایی گرفته شود».

براین اساس با رسانه‌ای شدن نامه چهار وزیر دولت تدبیر و امید به رئیس جمهور، برخی از رسانه‌ها از دستور وزیر نفت مبنی بر کاهش قیمت خوراک گاز پتروشیمی از ۱۳ به ۱۰ سنت در مترمکعب در پی تشدید فشارها به وی خبر داده بودند. این در حالی است که زنگنه همواره از مخالفان کاهش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی و استمرار سودهای کلان این واحدها با ارزان فروشی این خوراک بوده است و حتی اواخر اردیبهشت ماه از سودآوری واحدهای پتروشیمی با قیمت گاز ۲۵ سنتی سخن گفته بود.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70