۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید ٣٠ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران

تولید ٣٠ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران
کد: 720   تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰

  • شرکتهای پتروشیمی ایران در هشت ماه نخست امسال بیش از ٣٠ میلیون تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده اند.
  • به گزارش TSEpress علیمحمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر  افزود: امسال تاکنون ٧١ درصد ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی کشور محقق شده که نسبت به پارسال از رشد ١٠٨ درصدی برخوردار است. وی با بیان این که در صورت تامین کافی خوراک مجتمعهای پتروشیمی از سوی شرکت ملی گاز ایران، تولید محصولات پتروشیمی کشور از ٤٢ میلیون تن تا پایان سال فراتر می رود، گفت: با تحقق این میزان تولید ٧٣ درصد از ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی ایران تحقق می یابد. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران کمبود خوراک، مشکلات در زمینه تعمیرات و فرآیندهای موجود در مجتمعها را به ترتیب از جمله دلایل اصلی نرسیدن به ظرفیت تولید پیش بینی شده در این شرکت دانست و گفت: امسال با توجه به افزایش تولید گاز در میدان پارس جنوبی نسبت به پارسال کمبود خوراک کمتری داریم. تحقق ٧٥ میلیون مترمکعبی افزایش تولید گاز شیرین از پارس جنوبی بساق زاده با اشاره به تحقق افزایش تولید ٧٥ میلیون مترمکعبی گاز از میدان پارس جنوبی گفت: هم اکنون موجودی انبارهای مجتمعهای پتروشیمی کشور نسبت به پارسال بسیار کمتر شده که این امر حکایت از افزایش صادرات دارد. وی کمبود خوراک و گاز طبیعی، کاهش تحویل پروپیلن به مجتمعهای پتروشیمی به دلیل اشکال در پالایشگاه شازند اراک، کمبود آب بخصوص در منطقه ماهشهر و کاهش برداشت کود شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را از جمله مهمترین چالشهای موجود در صنعت پتروشیمی طی ٨ ماه نخست امسال اعلام کرد. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران انجام هماهنگی جهت تامین و توزیع اتیلن مورد نیاز واحدهای فرآیندی مرتبط با خط لوله اتیلن غرب، پیگیری و شرکت در جلسات تنظیم موجودی بازار و تسریع در اجرای پروژه های ان جی ال با شرکت ملی نفت ایران، تعمیرات اساسی مجتمعهای موجود در منطقه ماهشهر، پیگیری جهت تداوم دریافت پروپیلن از پالایشگاه شازند، ایجاد کارگروههای تخصصی باهمکاری مجتمعهای پتروشیمی برای تامین کالا از داخل کشور و همکاری با سازمان استاندارد ملی و تعالی سازمانی  را از جمله اقدامهای مهم در سال ٩٣ اعلام کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70