۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تکرار تجربه ای تلخ/ کاهش نرخ سود راهگشای تولید نیست

تکرار تجربه ای تلخ/ کاهش نرخ سود راهگشای تولید نیست
کد: 18832   تاریخ انتشار :۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۳

   به گزارش  TSEpress  محمود فراهانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر ساماندهی مدیریت بازار پول به نفع تولید گفت: کاهش نرخ سود بانکی منجر به کاهش هزینه می شود.

وي افزود: نکته اساسی اینجاست که بانکها بتوانند منابع خود را در اختیار بخش تولید قرار دهند اما تجربه سالهای گذشته حاکی از آن است که کاهش نرخ سود عامل مؤثری در این خصوص نبوده است.

اين کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار داشت: دولت بوسیله کاهش دستوری نرخ سود بانکی می خواهد بازار پول و رقابت های ناسالم را کنترل کند که این مسئله به بخش تولید ارتباط زیادی ندارد.

فراهانی در ادامه اظهار داشت: در اقتصاد زمانی که عرضه پول بالا رود و به سطحی از تقاضای مورد نیاز بازار تولید برسد بصورت خودکار منجر به کاهش نرخ سود می شود که این مکانیزم بسیار سالم است و متأسفانه تاکنون در کشور به این نقطه نرسیده ایم و امیدواریم به زودی به آن دست یابیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی می تواند تأثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد چرا که مشکل بخش تولید اصلاً کمبود منابع نیست.

وی همچنین تصریح کرد: دولت باید به نحوی برنامه ریزی کند که عرضه پول بیشتر صورت پذیرد و بانکها بتوانند منابع بیشتری تزریق کنند و در نتیجه منابع در بخش تولید افزایش یابد.

فراهانی در پایان تأکید کرد: انتظار می رود تا دولت با پرداخت بدهی خود به بانکها و همچنین برگرداندن منابع بلوکه شده در بخش مسکن که بصورت مطالبات معوق شده بتواند مشکلات بنگاههای تولیدی را حل کند و کشور را از مشکلات اقتصادی که گریبان آن را گرفته نجات دهد.

سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70