۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خرید سهام متقابل ایرانخودرو و فیات، هنوز مشخص نشده؛ سایپا و رنو در حال بررسی متن قرارداد

خرید سهام متقابل ایرانخودرو و فیات، هنوز مشخص نشده؛ سایپا و رنو در حال بررسی متن قرارداد
کد: 17527   تاریخ انتشار :۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۵

صالحی‌نیا گفت: مذاکرات ایران خودرو با فیات همچنان ادامه دارد اما هنوز درباره اینکه آیا این دو شرکت سهام متقابل خریداری کنند یا اینکه مانند قرارداد پژو به صورت جوینت ونچر(شرکت مشترک) عمل کنند،صحبتی نشده است.

  به گزارش  TSEpress  معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قرارداد خودروسازهای کشور با شرکای خارجی اظهار داشت: قرار داد ایران خودرو و گروه psv  تمام شده است و حتی مدیر عامل آن و ترکیب هیئت مدیره این شرکت مشخص شده و به زودی شرکت مشترک این دو گروه خودروسازی به ثبت می رسد و از اواخر اردیبهشت شاهد فعالیت رسمی این شرکت خواهیم بود.

محسن صالحی نیا در خصوص قرار داد سایپا با رنو گفت: این دو شرکت به تفاهم اولیه رسیده‌اند اما مدیران و کارشناسان دو شرکت در حال بررسی قرارداد هستند که این امر زمان خاص خودش را می‌طلبد.

وی در خصوص قرارداد ایران خودور با خودرو سازی فیات تصریح کرد: مذاکرات ایران خودرو با فیات همچنان ادامه دارد اما هنوز صحبتی مبنی بر اینکه آیا این دو شرکت سهام متقابل خریداری کنند یا اینکه مانند قرارداد پژو به صورت جوینت ونچر(شرکت مشترک)، عمل کنند، نشده است اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و هنوز همکاری این دو شرکت نهایی نشده است. و با توجه به تنوع تولیدات شرکت فیات، بحث های فنی در این خصوص همچنان ادامه دارد اما دو طرف سعی دارند به یک تفاهم مشترک برسند.

دارایی‌های گروه خودروسازی فیات غالباً در بیرون از خاک ایتالیا قرار دارند، که بخش اعظم آن، در کشور برزیل مستقر می‌باشد. کمپانی فیات همچنین در کشورهای آرژانتین و لهستان نیز دارای کارخانجات تولیدی است. شرکت فیات سابقه طولانی در واگذاری حق امتیاز به دولت‌ها و سایر کمپانی‌ها، بدون در نظر گرفتن سیاست محلی در کشور آنها، دارد. این شرکت ایتالیایی همچنین، در شرکت‌های خودروسازی مستقر در فرانسه، ترکیه، مصر٫ آفریقای جنوبی٫ هند، صربستان، پاکستان و چین، سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارد.

گروه صنعتی فیات در طول بیش از یک قرن فعالیت، موفق به خریداری شرکت‌های زیادی شده‌است. فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز به‌ترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. این شرکت، از طریق شرکت تابعه صنایع فیات نیز مالک ۸۹٫۹٪ درصد از سهام شرکت صنایع سنگین اویکو می‌باشد. از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در پی تاسیس گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، شرکت فیات و کرایسلر، به‌همراه کلیه شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی آنها، زیر چتر این گروه خودروسازی، که توسط فیات مدیریت می‌شود، قرار گرفتند.

ایراخودرو   رنو   سایپا   فیات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70