۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خط تولید دو محصول برلیانس چین در سایپا آغاز شد

خط تولید دو محصول برلیانس چین در سایپا آغاز شد
کد: 5098   تاریخ انتشار :۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۲

چکیده: خط تولید خودروهای H300 و H200 از محصولات خودروساز چینی برلیانس روز سه شنبه در گروه خودروسازی سایپا به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.

 به گزارش TSEpress     به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم آغاز به کار تولید این محصولات در جمع خبرنگاران گفت: این گروه مطالعاتی جامعی برای تولید خودروهای چینی را از چند سال پیش آغاز کرده است ضمن آنکه چین در رده های کیفیتی متفاوتی خودرو تولید می کند. وی با بیان اینکه خودرو H200 و H300 از محصولات خودروسازی برلیانس چین است، افزود: این خودروساز چینی شریک تجاری BMW آلمان است و به نوعی سهامدار یکدیگر به شمار می آیند. مدنی ادامه داد: برلیانس یکی از بهترین خودرسازان چین به شمار می آید و به خاطر کیفیت محصولات و ظاهر بسیار زیبای خودروهای تولیدی به عنوان شریک سایپا انتخاب شده است. وی تصریح کرد: قیمت مناسب و کیفیت خوب و همکاری بسیار خوبی که برلیانس با سایپا داشته باعث شده به طور آزمایشی کار را با این شرکت شروع کنیم. مدنی با اشاره به میزان ساخت داخل این دو خودرو در سایپا، گفت: طبق قراری که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم تا پایان سال 30 درصد از تولید این خودرو ساخت داخل و در سال های بعد نیز هرچه تیراژ تولید خودرو بالاتر رود میزان ساخت داخل این خودروها نیز بیشتر خواهد شد. مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا با بیان اینکه در حال حاضر دو مدل از خودروهای برلیانس را با لگوی سایپا تولید خواهیم کرد، گفت: مدل H230 و H220 در شرکت سایپا و H320و H330 نیز در پارس خودرو تولید خواهد شد. مدنی سپس در خصوص تیراژ تولید این خودروها گفت: پیش بینی شده برای سال جاری 20 تا 30 هزار دستگاه از این خودروها تولید و به بازار عرضه شود. وی با بیان اینکه تولید این خودروها هم اکنون در سایپا آغاز شده است، گفت: مجوز شماره گذاری خودرو H330و H320 هم اکنون دریافت و شماره گذاری آن شروع شده و مجوز شماره گذاری H220و H230 نیز در حال اخذ است. وی در خصوص قیمت این خودروها نیز گفت: قیمت این خودروها در نوع دستی آن حدود 37 تا 38 میلیون تومان و قیمت اتوماتیک آن حدود 45 میلیون تومان پیش بینی شده است. وی با بیان اینکه پیش فروش این خودروها آغاز شده است، گفت: هم اکنون در حال سفارش گذاری این خودروها هستیم تا سر موعد مقرر تحویل مشتریان شود. وی اظهار داشت: هم اکنون 15 تا 16 درصد ارزش افزوده این خودروها در ایران ایجاد می شود که شامل مونتاژ بدنه، خط رنگ و مونتاژ نهایی است ضمن آنکه در حال برنامه ریزی برای داخل سازی قطعات این خودروها تا 30 درصد هستیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70