۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروسازان کره‌ای پس از تحریم جایگاهی در ایران ندارند

خودروسازان کره‌ای پس از تحریم جایگاهی در ایران ندارند
کد: 7074   تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۵

به گزارش TSEpress  به نقل از خودرو  گفته می‌شود بزرگ‌ترین متضرر رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران کره جنوبی است و پاسخ قاطعانه افخمی راد آب سردی بر سر اقتصاد کره جنوبی است. ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال خبرنگار کره‌ای در خصوص علل کمرنگ شدن نقش کره در بازار ایران یادآور شد: در زمان تحریم برخی کشورها ارتباط خود با ایران را حفظ کردند، چین در تمام این مدت با ما همکاری کرده و شریک اول تجاری ما هم در صادرات و هم در واردات بوده است.

گفته می‌شود بزرگ‌ترین متضرر رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران کره جنوبی است و پاسخ قاطعانه افخمی راد آب سردی بر سر اقتصاد کره جنوبی است. ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال خبرنگار کره‌ای در خصوص علل کمرنگ شدن نقش کره در بازار ایران یادآور شد: در زمان تحریم برخی کشورها ارتباط خود با ایران را حفظ کردند، چین در تمام این مدت با ما همکاری کرده و شریک اول تجاری ما هم در صادرات و هم در واردات بوده است. اما ژاپن و کره سیاستی متفاوت داشتند یعنی نه تنها تحریم‌ها را صد در صد رعایت کردند بلکه از آن هم فراتر رفته و در مواردی که شامل تحریم‌ها نبود هم ارتباط خود با ایران را قطع کردند مثلاً حتی در زمینه‌هایی مثل خودرو که بازار ایران علاقه بسیاری به محصولات کره‌ای نشان داد، این کشور فروش خود به ایران را متوقف کرد. کره جنوبی در اقدام دیگر خود و با وجود اینکه خط تولید هیوندای را در بم داشت اما صدور قطعات به این کارخانه را قطع کرد به همین دلیل ایران با چینی‌ها وارد معامله شد. پاسخ قاطعانه افخمی راد، آب سردی بر سر اقتصاد کره جنوبی است. قطعاً در جایی که کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه و ایتالیا مشتاق ازسرگیری روابط خود را ایران هستند و از آن سوی محدودیت سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی نمایندگی شرکت‌های آمریکایی در ایران به‌واسطه توافق هسته‌ای برداشته می‌شود، کره جنوبی که به گفته افخمی راد در دوران تحریم حتی از دستورات تحریمی آمریکا نیز فراتر رفت، نمی‌تواند چندان امیدی به یک تجارت پرسود با ایران داشته باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70