۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

درآمد ایران از محل فروش مواد معدنی بیشتر از نفت می‌شود

درآمد ایران از محل فروش مواد معدنی بیشتر از نفت می‌شود
کد: 12434   تاریخ انتشار :۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود 700 میلیارد دلار ماده معدنی کشف شده در ایران در نتیجه اکتشاف تا عمق 50 متری زمین گفت: ایران آینده ایرانی است که در آن بخش معدن به تدریج جایگزین بخش نفت می شود.

  به گزارش  TSEpress ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت ایران پتانسیل کسب درآمد بیشتری از صنعت معدن نسبت به نفت دارد و این در صورتی محقق می شود که دولت بر بخش توسعه فلزات تمرکز کند. مصطفی خسروتاج که در گفت وگو با بلومبرگ سخن می گفت افزود: «فلزاتی مثل مس و سرب و عناصر با ارزش تر می توانند درآمد بسیار بیشتری برای ایران در مقایسه با درآمد 30 میلیارد دلاری ایران از محل فروش نفت با قیمت 40 دلار در هر بشکه و صادرات روزانه 2 میلیون بشکه ای داشته باشند.» ایران در نظر دارد پس از رفع تحریم ها 29 میلیارد دلار پروژه معدنی را به شرکت های خارجی پیشنهاد کند. به گفته خسروتاج ایران بیش از 3 هزار معدن فعال دارد که عمدتا در دست بخش خصوصی هستند. این بخش از تجهیزاتی استفاده می کند که 15 یا 20 سال پیش ساخته شده اند و این به علت کمبود منابع مالی یا تحریم هاست. وی افزود: «ما از تکنولوژی های جدید استفاده می کنیم. توسعه پروژه های نفت و گاز یا معدن به مشارکت شرکت های بیمه و بانک ها بستگی دارد و تحریم ها مشارکت این شرکت ها را به تاخیر انداخته است.» وی تاکید کرد شرکت های خارجی و داخلی برای ورود به بخش معدن ایران باید تشویق و ترغیب شوند. خسروتاج گفت: «ایران آینده ایرانی است که در آن بخش معدن به تدریج جایگزین بخش نفت می شود. ما از سرمایه گذاران بالقوه خواسته ایم بخش معدن ایران را مورد توجه قرار دهند.» وی افزود: 37 میلیارد تن ماده معدنی به ارزش 700 میلیارد دلار در نتیجه فعالیت های اکتشافی تا عمق 50 متری زمین در ایران کشف شده است. اگر فعالیت های اکتشافی لایه های عمیق تری را در پیش بگیرد این رقم افزایش خواهد یافت. قائم مقام وزیر صنعت ایران گفت: با برداشته شدن تحریم ها فرصت های جدیدی فراهم می شود که رشد و رونق بخش معدن ایران را سرعت می بخشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70