۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

در پی کاهش قیمت کالای اساسی: آشفتگی در بازار ژاپن

در پی کاهش قیمت کالای اساسی: آشفتگی در بازار ژاپن
کد: 1547   تاریخ انتشار :۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

بازار ژاپن با افت شاخص ها در شروع ساعات معاملاتی امروز، دومین روز نزولی را پشت سر گذاشت.

به گزارش TSEpress  بهنقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش بی رویه قیمت ین در بازارهای ارز جهانی و افت چشمگیر قیمت کالاهای اساسی در چند روز اخیر، موجب کاهش شاخص های بازار ژاپن شد.

بر اساس این گزارش، شاخص فلزات غیرآهنی تاپیکس با کاهش 4.1 درصدی همراه شد در حالی که قیمت مس با سقوط شدید، به قیمت 6 سال گذشته خود بازگشت.

این در حالی است که، قیمت سهام شرکت معدنی فلزات Sumitomo با افت 8.1 درصدی معامله شد و سهام شرکت معدنی Mitsui کاهش 5.1 درصدی را از آن خود کرد.

در ادامه، قیمت سهام شرکت تویوتاموتور افت 1.6 درصدی را تجربه کرد در حالی که افزایش قیمت ین، موجب به هم ریختن تعادل صادرات محصولات این شرکت شده است.

در این بین، شاخص تاپیکس ژاپن با افت 1.2 درصدی به معاملات خاتمه داد و به نسبت 4 شاخص کاهشی در بازار این کشور یک شاخص روند افزایشی را به خود اختصاص داد.

در این بازار، شاخص نیکی افت با 1.7 درصدی به قله 16 هزار و 795 واحد دست یافت.

سومیتومو میتسویی، مدیر صندوق شرکت مدیریت دارایی در این خصوص اظهار داشت: با وجود نوسان در قیمت کالاهای اساسی، سهامداران این شرکت ها در خصوص نگهداری سهام شرکت ها تعلل می کنند و در همین حین، افزایش قیمت ین به دلیل کاهش قیمت نفت نیز موجب خروج سهامداران از بازار شده است.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70