۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دولت سیمانی‌ها را از لیست دریافت وام و جایزه صادراتی حذف کرد

دولت سیمانی‌ها را از لیست دریافت وام و جایزه صادراتی حذف کرد
کد: 18460   تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶

مدیرعامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با بیان اینکه شرط دریافت جایزه، صادرات ۵۰ میلیون دلاری و شرط دریافت وام دولتی هم کوچک و متوسط بودن کارگاه تعیین شده است، گفت: با این حساب هیچ شرکت سیمانی نمی تواند وام دولتی و جایزه صادراتی بگیرد.

 به گزارش TSEpress  ابراهیم غلامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه همچنان واحدهای تولیدی سیمان درگیر رکود بوده و این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است، اظهار داشت: امروز نبود تقاضا مهمترین مشکل واحدهای تولیدی سیمان است البته قرار بود بنا به پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان برای افزایش تقاضا به جای قیر از سیمان برای جاده‌ها استفاده شود اما متأسفانه این موضوع همچنان در حد پیشنهاد بوده و اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه امسال هنوز بودجه‌های عمرانی اجرایی نشده و باید طی چند ماه آینده منتظر واکنش بازار نسبت به اجرایی شدن بودجه سال 95 باشیم افزود: دولت اخیراً منابع 16 هزار میلیارد تومانی را برای کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط درنظر گرفته است اما متأسفانه براساس معیارهای اعلام شده واحدهای 50 تا 100 نفر کارگر بنگاه کوچک و متوسط شناخته شده و بالاتر از آنها حائز دریافت این منابع نیستند. مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد اضافه کرد: براساس این معیار هیچ کدام از شرکت‌های سیمانی نمی‌توانند این منابع را دریافت کنند چرا که نیروی کار آنها بالاتر از 100 نفر است. غلامزاده گفت: محرومیت واحدهای سیمانی از دریافت منابع تعیین شده دولت برای کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط در حالی است که اکثر واحدهای سیمانی با مشکلات متعدد مالیاتی و معوقات بانکی مواجه هستند. وی با گلایه از اینکه مشوق‌های صادراتی سیمان امسال 0.5 درصد تعیین شده است، اظهار داشت: وزارت صنعت در ارزیابی واحدهای نمونه صادراتی حداقل صادرات را 50 میلیون دلار تعیین کرده است درحالی که این رقم سال گذشته 8 میلیون دلار بود. با توجه به این آمار هیچ واحد سیمانی امسال نمی تواند حائز دریافت جایزه صادرکننده نمونه باشد.

سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70