۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دو لایحه اصلاح قانون بانکی در هیات دولت

دو لایحه اصلاح قانون بانکی در هیات دولت
کد: 8204   تاریخ انتشار :۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۳

به گزارش TSEpress و به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس کل بانک مرکزی بااشاره به موضوع همایش بانکداری اسلامی که تجربه جهانی بانکداری اسلامی است،گفت:بانکداری اسلامی در دیگر کشورها رشد چشمگیری کرده است و ۲لایحه اصلاح قانون بانکی ایران هم به زودی به دولت میرود.

ولی الله سیف درهمایش بانکداری اسلامی افزود : کشورها تلاش میکنند با تنوع بخشی در ارائه خدمات بانکی نیاز تامین مالی مسلمانان را برآورده کنند که مرور این روش ها برای نظام بانکی ایران می تواند مفید باشد. رئیس کل بانک با تشریح تجربه موفق مالزی در توسعه بانکداری اسلامی گفت: نخستین قانون بانکداری اسلامی در مالزی در سال 1983 و تقریباً همزمان با قانون بانکداری بدون ربا در ایران به تصویب رسید. سیف با اشاره به ارائه خدمات گسترده بانکداری اسلامی در مالزی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از کشورهایی است که به صورت جدی به بانکداری اسلامی ورود کرد و قانون بانکداری بدون ربا در سال 1362 تصویب و در نظام بانکداری کشور اجرا شد. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه با وجود گذشت سه دهه از اجرای قانون بانکداری بدون ربا هنوز برخی از علما، نخبگان و مردم در خصوص انطباق این قانون با شرع تردید دارند ، گفت : یکی از آسیب های نظام بانکی تفکیک نشدن نظام بانکداری بدون ربا و نظام بانکداری اسلامی است و باید به این نکته توجه داشت که بانکداری بدون ربا نازل ترین سطح نظام بانکداری اسلامی است و باید از سطح حداقلی کنونی به سمت الگوی مناسب حرکت کنیم. وی با اشاره به چالش های نظام بانکداری اسلامی در ایران گفت: قانون عملیات بانکی بدون ربا در ایران بر اساس شرایط جدید اصلاح نشده است و این قانون باید با تجمیع قوانین پولی و بانکی اصلاح شود. وی افزود: دو لایحه اصلاح قانون بانکی در ایران به طور مشترک ازطرف وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تهیه شده است که بزودی این لوایح به دولت ارائه می شود.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70