۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد قیمت جهانی فولاد بخاطر بهبود تقاضای فصلی

رشد قیمت جهانی فولاد بخاطر بهبود تقاضای فصلی
کد: 17564   تاریخ انتشار :۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱

در میان بهبود تقاضای فصلی در چین، در معاملات روز دوشنبه قیمت میلگرد شانگهای با رشدی ۵ درصدی به بالاترین سطح ۱۰ ماه اخیر خود رسید.

  به گزارش TSEpress  رشد قیمت فولاد موجب افزایش قیمت سنگ‌آهن در بازارهای آتی چین و سنگاپور شد، علامت خوشایندی برای قیمت‌ سنگ‌آهن که هفته گذشته سومین هفته متوالی سقوط خود را تجربه کرده بود.
هلن لائو، تحلیلگر شرکت مشاور آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «موجودی فولاد معامله‌گران چین در هشتم آوریل 10.4 میلیون تن گزارش شد که 5 درصد کمتر از هفته گذشته و 28 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. هرچه هوا گرم‌تر شود، تقاضای فولاد در شمال چین افزایش می‌یابد. با وجود این، عرضه فولاد همچنان کم باقی خواهد ماند چرا که سرعت از سرگیری تولید به دلیل کمبود نقدینگی پایین بوده است.»
هر تن میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با 5.4 درصد افزایش 2307 یوآن معامله شد.  نمایشگاه بین‌المللی باغبانی و گل و گیاه پیش‌رو در تانگشان موجب تعلیق موقت تولید فولاد در هبی، بزرگترین استان تولیدکننده فولاد چین شده است که این موضوع روی کاهش عرضه تاثیرگذار بوده است.
قرار است از 29 آوریل تا 16 اکتبر شهر تانگشان میزان نمایشگاه بین‌المللی باشد و تلاش‌های زیادی برای کاهش آلودگی هوا در این منطقه و در حین برگزاری این رویداد صورت گرفته است.
لائو افزود: «ما انتظار داریم با حمایت شرایط بهبود یافته بازار، قیمت فولاد  افزایش بیشتری پیدا کند.»
لئو تیه‌ جون، نایب رئیس مرکز مواد خام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در کنفرانس صنعتی روز شنبه اعلام کرد: «چین برای کاهش ظرفیت تولید فولاد نیاز به تعطیلی کارخانه‌های با عملکرد ضعیف دارد.» ظرفیت کنونی تولید فولاد چین 1.13 میلیارد تن است.  قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی نیز با رشد مواجه شد. هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با رشدی 4.5 درصدی 392 یوآن معامله شد. در بورس سنگاپور نیز قیمت هر تن سنگ‌آهن ماه ژوئن با 2.6 درصد افزایش به 50 دلار و 64 سنت رسید.
بر اساس گزارش  TSI‌، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 0.9 درصدی در روز جمعه 53 دلار و 30 سنت قیمت داشت.

فولاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70