۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد قیمت میلگرد،‌ سنگ‌آهن جهانی را صعودی کرد

رشد قیمت میلگرد،‌ سنگ‌آهن جهانی را صعودی کرد
کد: 14292   تاریخ انتشار :۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱

قیمت سنگ‌آهن روز چهارشنبه بیش از ۴ درصد افزایش داشت؛ این در حالی است که روز گذشته با تقویت قیمت میلگرد و افزایش فعالیت‌ها در بازار فیزیکی، سنگ‌آهن به بالاترین قیمت چهارهفته اخیر خود رسیده بود.       

  به گزارش  TSEpress و به نقل از ارانیکو،هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی ۳.۲ درصدی ۳۲۲ یوان معامله شد. همچنین قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل به بندر تیانجین چین با افزایش ۲.۲ درصدی نسبت به جلسه گذشته به ۴۱.۴۰ سنت رسید. قیمت روز سه‌شنبه بالاترین سطح قیمتی از اول دسامبر بوده است. وانگ دی، تحلیلگر CRU در پکن اعلام کرد: «معاملات آتی سنگ‌آهن روند صعودی قیمت میلگرد را دنبال می‌کند که با بهبود فعالیت‌های خرید در بازارهای فیزیکی تقویت شده است. به طور معمول، در ژانویه و اوایل فوریه عرضه خارجی کم خواهد شد. خریداران داخلی هم‌اکنون، برای نیاز آینده خود و ترس از کمبود عرضه، در حال خرید هستند. با این حال در پی ادامه دادن کارخانه‌های فولاد چین به تولید کمتر یا تعلیق تولید، این رشد قیمت موقتی خواهد بود.» با کاهش تولید کارخانه‌ها، تقاضا برای سنگ‌آهن کاهش خواهد یافت. عرضه مازاد جهانی و کاهش تقاضای فولاد چین باعث سقوط ۴۲ درصدی قیمت سنگ‌آهن در سال جاری شده است. تقاضای فولاد چین برای اولین بار در سه دهه اخیر به افت سال ۲۰۱۴ خود ادامه داده است. نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که قیمت سنگ‌آهن ممکن است در ماه‌های آینده به زیر ۳۰ دلار به ازای هر تن برسد و بسیاری از عرضه‌کنندگان پرهزینه را از کسب‌وکار خارج کند. هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می در معاملات آتی شانگهای با رشدی یک درصدی یکهزار و ۷۸۶ یوان معامله شد. در پی انتظار کاهش عرضه کوتاه‌مدت به دلیل کاهش تولید کارخانه‌ها،‌ قیمت میلگرد در روزهای اخیر با رشد روبرو شده است. ذخایر و انبارها نیز در سطوح بسیار پایینی به سر می‌برند. بر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت مشاوره صنعتی استیل‌هوم در ۲۵ دسامبر، میزان ذخایر میل‌گرد در ۲۸ شهر اصلی چین به ۳۶۳۳ میلیون تن رسیده است. این مقدار پایین‌ترین سطح ذخایر از سال ۲۰۱۱ بوده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70