۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

روحانی: ایرانی غیرقابل‌تحریم بسازیم

روحانی: ایرانی غیرقابل‌تحریم بسازیم
کد: 8058   تاریخ انتشار :۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۷

 به گزارش TSEpress  رئیس جمهور با بیان اینکه هدف اصلی ما در این مذاکرات رسیدن به عزت ملی بود، گفت: مبنای حرکت ما باید به گونه ای باشد که درفاصله ۲ تا ۳ ساله ایرانی غیر قابل تحریم بسازیم.

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در جمع سرمایه گذاران همدانی مقیم خارج از کشور گفت: امید اصلی ما برای توسعه کشور به بخش غیردولتی و کارآفرینان است ولی این به آن معنا نیست که دولت به وظایف خود عمل نمی کند. وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی و حتی فرهنگی باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود. حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود گفت: قدم به قدم از ابتدای شروع فعالیت دولت بار سنگینی به دوش ما بود، وعده ای به مردم داده شده بود که تحقق موفقیت در مذاکرات هسته ای بود و امیدوارنه وارد صحنه شده بودیم و مردم هم امیدوارانه به مذاکرات چشم دوختند. هدف اصلی ما در این مذاکرات رسیدن به عزت ملی بود رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از دولت حمایت کردند و این مسئولیت بزرگی بود افزود: هدف اصلی ما در این مذاکرات رسیدن به عزت ملی بود، به این معنا که تحریم ها برداشته، فعالیت هسته ای ایران به رسمیت شناخته و قعطنامه ها لغو شود. روحانی ادامه داد: ملت ما از گذشته تاریخ دارای سربلندی و عزت بوده و حتی در جنگ تحمیلی در مقابل آنها که می خواستند خواسته هایشان را به ما تحمیل کنند مقاومت کردیم و به عزت رسیدیم. در هشت سال دفاع مقدس هیچ کشوری را نمی توانیم پیدا کنیم که ادعا کند ایران را به زانو درآورده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهور با بیان اینکه ما در مذاکرات به دنبال عزتی بودیم که آن را به دست آوردیم و باید آن را در بخش های مختلف باید حفظ کنیم گفت: باید اقتصاد کشور را طوری بسازیم که قابل تحریم نباشد و این پیام مذاکره است.

درفاصله ۲ تا ۳ ساله ایرانی غیر قابل تحریم بسازیم

وی با بیان اینکه همه مسئولان دولتی در بخش های مختلف از جمله اقتصادی باید به دنبال آن باشند که به اقتصادی غیر قابل تحریم برسیم گفت: مذاکراتی داشته ایم که در اقتصاد پساتحریم چگونه باید رفتار کنیم.

روحانی گفت: مبنای حرکت ما باید به گونه ای باشد که درفاصله ۲ تا ۳ ساله ایرانی غیر قابل تحریم بسازیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهها مشارکت با دنیا است افزود: اگر در ایران سرمایه گذاری مشترک ایجاد و پس از تامین نیاز داخل محصول آن سرمایه را صادر کنیم تحریم سخت خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اگر کشوری شود که از لحاظ ترانزیتی کشورها به ایران متصل شوند تحریم سخت خواهد بود گفت: اگر به لحاظ جغرافیایی تمام فیبر نوری منطقه از کشور عبور کند و بندرگاهها در دریاها متعلق به ایران شود تحریم مشکل خواهد شد.

روحانی گفت: اگر از لحاظ برق با سایر کشورهای منطقه متصل باشیم اتصال اقتصادی ما با دنیا قوی تر شده و انزوای کشور غیر ممکن و سخت این که این امر وظیفه و رسالتی بر دوش همه ما است.

رئیس جمهور افزود: اگر ایران صادر کننده نه تنها نفت، پتروشیمی و غیره باشدو صدها کمپانی بزرگ به کشور وابسته شوند تحریم سخت خواهد شد گفت: اگر نفت خام بفروشیم و با دلار معامله کنیم تحریم آسان است.

طرح های پساتحریم ۲۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد

وی با بیان اینکه نفت ۱۴۰ دلاری می فروختیم و واردات بر کشور حاکم شده بود گفت: تحریم کار راحتی بود که انجام شد و متاسفانه ناخواسته به دنیا علامت تحریم دادیم و به دنیا گفتیم می توانید به ما فشار وارد کنید.

روحانی با بیان اینکه امروز رسالت بزرگی برای کشور و عزت و آینده بر دوش داریم گفت: بانکها رسالت سنگینی دارند چرا که رقیب جدی ندارند و اگر رقیب جدی داشتند بیشتر می جنبیدند اما در دنیای انحصار همه جا گرفتاری داریم.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم انحصار را از بین ببریم و خصوصی سازی کنیم و به مردم راست بگوییم موفق خواهیم شد. باید رقابت جدی ایجاد و از لحاظ سرمایه و تکنولوژی به دنیا متصل شویم.

رئیس جمهور گفت: بر اساس برنامه ریزی ها طرح های پسا تحریم ۲۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که ۷۰ میلیارد دلار این مبلغ در بخش پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه وضعیت در صنعت و معدن نیز همین طور است گفت: در کشور ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم تا به توسعه برسیم چرا که توسعه با شعار ممکن نیست و باید درست برنامه ریزی کنیم.

در بخش اقتصادی و تولید باید درونزا و برون نگر باشیم

روحانی گفت: بخش کارآفرین کشور باید به دولت اعتماد کند و بی اعتمادی ها از بین برود و دولت نیز به کارآفرینان، مدیران و نیروهای انسانی خود اعتماد داشته باشد همانطور که به معدن و موقعیت جغرافیایی خود اعتماد داریم.

وی تاکید کرد: هدف نهایی عزت است و در بخش اقتصادی و تولید باید درونزا و برون نگر باشیم و در این صورت شرایط کشور شرایط دیگری خواهد بود و به نقطه مطلوب می رسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همدان هزاران سال مرکز تمدن بوده و علمایی چون ابن سینا از این دیار شناخته و پرورش یافته اند گفت: ابن سینا شخصیت فوق العاده ای بود و همدان سرزمین اندیشمندان و بزرگان بوده است.

وی تصریح کرد: اعتدال به معنای واقعی کلمه و مظهر ضد افراطی گری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همدان با این همه عظمت و بزرگی و جاذبه های گردشگری نباید با مشکل بیکاری مبتلا باشد خاطرنشان کرد: باید همه با هم حرکت کنیم و در بخش های مختلف همراه باشیم چرا که هدف ما عزت جوانان و اشتغال آنها است و وجود دو جوان بیکار در یک خانواده برای ما عزت نیست بنابراین باید رونق اقتصادی ایجاد و توسعه در بخش های مختلف را مد نظر قرار دهیم و با همدلی و تعاون شاهد ایرانی آباد باشیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70