۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رویترز:اظهارات وزیرانرژی عربستان قیمت نفت را در بازار جهانی بالا برد

رویترز:اظهارات وزیرانرژی عربستان قیمت نفت را در بازار جهانی بالا برد
کد: 18942   تاریخ انتشار :۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۹

خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت نفت صبح روز دوشنبه در بازارهای آسیایی، تحت تاثیر اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی مبنی بر اینکه بازار نفت در آستانه تعادل قرار دارد، بالا رفت.

    به گزارش  TSEpress  در بازار لندن قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر 2016(شهریور) با 17 سنت افزایش نسبت به جمعه گذشته به 50 دلار و 52 سنت رسید. قیمت نفت برنت جمعه گذشته در این بازار با 64 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 50 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسیده بود. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس نیویورک نیز پس از افزایش 1.4 درصدی جمعه گذشته، در معاملات الکترونیک این بازار پنج سنت نسبت به جمعه گذشته بالا رفت و به 49 دلار و چهار سنت رسید. امروز به دلیل تعطیل بودن صحن بازار نایمکس نیویورک به دلیل روز استقلال آمریکا، بازار یاد شده قیمت پایان روزی نخواهد داشت. خبرگزاری رویترز همچنین درگزارش دیگری نوشت، «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان و «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک روز یکشنبه (دیروز)در ظهران عربستان با یکدیگر دیدار و در باره نقش اوپک در حفظ ثبات قیمت ها گفت وگو کردند. فالح گفته است، عربستان از طریق سازمان اوپک و همچنین صادرات می کوشد، نقش خود را برای تامین تقاضای فزاینده نفت ایفا کند. به گزارش منابع خبری، تعداد دکل های حفاری شرکت های نفتی آمریکا هفته گذشته برای چهارمین هفته در طول پنج هفته پیش افزایش یافت، این می تواند نشانه پایان نزدیک 2 سال کاهش فعالیت های حفاری در این کشور باشد.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70