۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رکوردشکنی ایران در صادرات نفت‌کوره

رکوردشکنی ایران در صادرات نفت‌کوره
کد: 18987   تاریخ انتشار :۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۲

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات ماهانه بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن نفت کوره خبر داد و گفت: رکورد بیشترین میزان صادرات نفت کوره در خردادماه شکسته شده است.

    به گزارش  TSEpress  و به نقل از ایسنا، سید محسن قمصری با اشاره به این که صادرات نفت کوره طی چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده که این میزان تا پایان خردادماه به بالاترین رقم رسید، تصریح کرد: میزان صادرات نفت کوره هم اکنون بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه (حدود ١٠ میلیون بشکه) در ماه است. نفت کوره یا مازوت یکی از هیدروکربنهای نفتی است که سنگین تر از نفت‌گاز است. ترکیبات تشکیل دهنده آنها عمدتاً هیدروکربورهای سنگین موجود در باقی مانده تقطیر نفت خام هستند که بر حسب مورد مصرف، با استفاده از برشهای سبک نفتی تنظیم گرانروی شده و بعنوان سوخت سنگین مورد مصرف قرار می گیرند، این فرآورده نفتی چون سیاه رنگ است به نام نفت سیاه نیز خوانده می‌شود. از این فرآورده سنگین پالایشی می توان  به عنوان سوخت در صنایع و نیروگاههایی که در سیستم سوختی آنها، سوخت سنگین پیشنهاد شده است، استفاده کرد، همچنین شرکتهای کشتیرانی نیز از این سوخت استفاده می کنند. عضوهیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره مقاصد صادراتی این فرآورده نفتی هم اظهار کرد:عمدتا مقاصد آنها آسیا و کشورهای چین و سنگاپور است. براساس اعلام وزارت نفت، قیمت هر بشکه نفت کوره هم اکنون در بازار آسیا بیش از ٣٧ دلار به ازای هر بشکه معامله می شود و اختلاف قیمت آن با نفت خام  به دلیل حجم پایین ذخیره سازی و همچنین افزایش تقاضا در آسیا به کمترین سطح در سه ماه گذشته شده است.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70