۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 19 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

از سوی وزیر اقتصاد صورت گرفت؛ ترسیم نقشه راه سازمان مالیاتی در سال ۹۶

از سوی وزیر اقتصاد صورت گرفت؛ ترسیم نقشه راه سازمان مالیاتی در سال ۹۶
کد: 24427   تاریخ انتشار :۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۶

  به گزارش TSEpress  به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، علی طیب نیا طی سخنانی در جمع مدیران کل و روسای ادارات کل استانی سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: اعتماد مردم و بخش خصوصی رفته رفته به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است و این امر را به شخصه در جلسات مشترک با نمایندگان صنوف مختلف در جلسات "شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی"، ملاحظه کرده ام.
 طیب نیا با بیان این مطلب افزود: این یک سرمایه بسیار بزرگ در حال شکل گیری است و باید با تلاش و خدمت رسانی بیشتر، در صدد حفظ و تقویت آن برآییم.
بنا براین گزارش، وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به حماسه پرشکوه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و رای اعتماد مجدد مردم به دولت حاضر، تصریح کرد: باید حواسمان به این نکته جمع باشد که مردمی که به ما رای داده اند، از وعده های پر آب و تاب اضافه کردن یارانه ها چشم پوشی کرده و اکنون از ما توقع دارند آینده بهتری برای آنها فراهم بیاوریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه تنها راه ایجاد اصلاحات ساختاری در اقتصاد و رهایی از اقتصاد نفتی، افرایش سهم تامین منابع بودجه ای دولت از طریق ارتقای درآمدهای مالیاتی است، گفت: در این خصوص ما باید در دو جبهه تلاش کنیم که نخستین آن، کاستن از هزینه های غیر ضروری دولت است و اینکار از طریق کوچک سازی دولت و رهایی از تصدی گری های زاید و افزایش بهره وری امکانپذیر است.
طیب نیا افزود: جبهه دوم، حرکت به سمت تامین درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی به عنوان مهم ترین پروژه سیاست های اقتصاد مقاومتی است و همه باید این را بدانیم که بدون اتخاذ چنین سیاستی و بدون افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تولید ناخالص داخلی، دست یابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار، به هیچ وجه ممکن نیست.
وزیر اقتصاد ادامه داد: البته باید اذعان داشت که سازمان امور مالیاتی با عملکرد مافوق تصور خود و تحقق بیش از ۹۷ درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در سال ۱۳۹۵، مانع کسری بودجه احتمالی دولت در پایان سال شد و  رییس محترم جمهور نیز موکداً از عملکرد مدیریت و مجموعه وزارت اقتصاد و کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر کرده اند.
وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی، به عنوان مهم ترین پروژه اقتصادی کشور به نحوی که امکان بهره مندی از یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی مودیان مالیاتی را فراهم بیاورد و به کمک آن بتوان اظهارنامه های مالیانی را با سهولت و اطمینان بیشتری  ارزیابی کرده و تمرکز اصلی را بر مودیان دارای ریسک بالا گذاشت، نقشه راه و برنامه کاری امسال این سازمان است.

طیب نیا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70