۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه‌گذاری در صنایع گازی با استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی

سرمایه‌گذاری در صنایع گازی با استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی
کد: 4606   تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

  • تسهیلات پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه ٩٤ سرمایه‌گذاری در صنایع گازی را فراهم می‌کند، به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اجازه داده می‌شود با استفاده از منابع داخلی خود، به سرمایه‌گذاری تبدیل گاز طبیعی به فرآورده تا جمع ٣ میلیون تن در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور اقدام کند.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از شانا، گازرسانی به شهر و روستاهای استان سیستان بلوچستان و شرق هرمزگان جز مصوبه‌های مهم مجلس در سال ٩٣ تلقی می‌شود. بر این اساس، وزارت نفت از طریق شرکتهای تابعه ذی ربط مکلف است تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال را برای خطوط لوله گازرسانی به شهر و روستاهای استان سیستان بلوچستان و شرق هرمزگان به ترتیب ٣ هزار میلیارد ریال و ٢ هزار میلیارد ریال از محل مازاد تراز صادرات و واردات گاز طبیعی در سال ٩٤، به پروژه‌های مربوط اختصاص دهد و مازاد آن را تا سقف پنجاه‌هزار میلیارد ریال صرف توسعه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال گاز طبیعی سراسری با اولویت خطوط انتقال صادراتی کند. سرمایه‌گذاری در صنایع گازی در بخش دیگر قانون بودجه ٩٤، به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اجازه داده می‌شود با استفاده از منابع داخلی خود، تسهیلات ریالی و ارزی در قالب تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس)، بیع متقابل (بای بک)، خرید محصول (بای پروداکت) و سایر روشهای تأمین مالی با رعایت قوانین و مقررات نسبت به سرمایه گذاری تبدیل گاز طبیعی به فرآورده تا جمع ٣ میلیون تن در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور اقدام کند تا ضمن ایجاد ارزش‌افزوده، زمینه سرمایه گذاریهای پایین‌دستی توسط بخش خصوصی فراهم شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70