۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سقوط بهای نفت بازار اجاره ذخایر دریایی را داغ کرد

سقوط بهای نفت بازار اجاره ذخایر دریایی را داغ کرد
کد: 1414   تاریخ انتشار :۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۸

  • همزمان با کاهش شدید قیمت نفت، شرکتهای نفتی به دنبال ذخیره محموله‌های خود در ابرنفتکشها هستند.
  • به گزارش TSEpress   به نقل  از  پایگاه خبری «تلگرام»، شرکت کشتیرانی «دایناکام تانکرز منیجمنت» یونان جمعه (١٩ دیماه ٩٣) اعلام کرد که شرکتهای نفتی از چند روز گذشته به دنبال ابرنفتکشهایی برای ذخیره ٢٠ میلیون بشکه نفت خام هستند.
    به گفته این شرکت کشتیرانی، تاکنون تعدادی از شرکتها موفق به اجاره نفتکش‌ برای ذخیره نفت تولیدی خود شده‌اند و شماری دیگر نیز مشغول مذاکره با فعالان بازار حمل و نقل دریایی هستند.
    قیمت نفت در سال ٢٠١٤ حدود ٤٨ درصد کاهش یافت و بسیاری از معامله‌گران بازار نفتی نیز علاقه دارند تا در شرایط فعلی اقدام به خرید محموله‌های ارزانقیمت و ذخیره آن به منظور فروش به قیمتهای بالاتر کنند.
    در سال ٢٠٠٩ نیز فعالان بازار نفت حدود ١٠٠ میلیون بشکه نفت را در نفتکشها ذخیره کردند.
    «اریک هاوالدسن»، تحلیلگر حمل و نقل دریایی در این باره به تلگرام گفت: احتمالا بزودی شاهد ذخایر شناور بسیار بیشتری خواهید بود و این، باعث رونق کار صاحبان نفتکشها می شود و می‌تواند بازار نفتکشهای نفت خام را از شرایط خوب به خیلی خیلی خوب تغییر دهد.
    نرخ انتقال نفت بوسیله ابرنفتکشها، روز جمعه افزایش یافت و برای نمونه انتقال نفت خام عربستان سعودی به ژاپن با هزینه روزانه ٨٢ هزار و ٢١٦ دلار صورت گرفت که بالاترین میزان از سال ٢٠٠٩ تاکنون است.
    این در حالی است که قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت روز جمعه به ٥٥ دلار و ٨٧ سنت رسید که این قیمت، ٦ دلار و ٥٠ سنت کمتر از مبلغ لازم برای پوشش هزینه‌های اجاره نفتکش و سایر هزینه‌های ذخیره‌سازی نفت است.
    فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که در چند ماه آینده حدود ٣٠ تا ٦٠ میلیون بشکه نفت در ذخایر فراساحلی ذخیره شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70