۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سهامداران از تحلیل پایه‌ای استفاده کنند

سهامداران از تحلیل پایه‌ای استفاده کنند
کد: 336   تاریخ انتشار :۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵

به گزارش TSEpress و به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا عسگری مارانی با اشاره به اینکه سهامداران بیش از حد نسبت به اخبار سیاسی واکنش نشان می‌دهند، گفت: این اخبار بدون آنکه فیلتر و یا تصفیه شوند، در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند و این رفتار در نهایت به زیان سهامداران هیجانی است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران در بازار دارایی‌هایی را می‌فروشند که ارتباطی به اخبار مربوط به کاهش قیمت در بازارهای جهانی همانند نفت ندارد، تصریح کرد: صنعت تراکتورسازی وابسته به صنایع کشاورزی در کنار صنعت برق با وجود کاهش قیمت‌های پیاپی در بازار پر پتانسیل ترین صنایع هستند.

عسگری در مورد رفتار هیجانی سهامداران توصیه کرد: واکنش بیش‌ از اندازه به اخبار سیاسی با وجود اینکه پتانسیل‌های زیادی در صنایع داخلی وجود دارد، صحیح نیست و از طرفی هم اخبار مثبتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای وجود دارد، چرا که در این شرایط حرکت در مسیر درست مسائل بین‌المللی به گفته مقامات کشورمان مقبولیت دارد.

وی گفت: این رفتار هیجانی سهامداران که منجر به افت قیمت سهام صنایع پر پتانسیلی همانند خودرو، بانک، برق و ماشین آلات کشاورزی شده است، در آینده برای سهامداران منطقی که پورتفویی از سهام را در سبد خود دارند، فرصت و جذابیت ایجاد می‌کند، به عبارت دیگر کاهش قیمت سهم توسط سهامداران هیجانی جذابیت برای سهامداران منطقی در بازار ایجاد می‌کند.

مدیر عامل سرمایه گذاری ملی با تاکید بر اینکه نباید اخبار سیاسی با سرعت و بدون تحلیل درست در بازار مورد استفاده و مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد، گفت: یکی از توصیه‌هایی که همواره به سهامداران می‌شود استفاده از تحلیل‌های پایه ای فاندامنتال است که از این دوران به راحتی گذر کنیم.

وی با اشاره به تاثیر کاهش قیمت نفت بر صنایع، گفت: با کاهش قیمت نفت مشتقات نفتی و صنایع وابسته که کالا تولید می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما نکته با اهمیت این است که بازار در مقاطعی در سهام پتروشیمی پالایشی و اکنون در سهام خودرویی، بانکی، ماشین آلات کشاورزی، صنعت برق و مرتبط سرمایه گذاری کنند و بازار همواره به همین شکل جلو آمده است.

عسگری در توصیه‌ای به سهامداران با تاکید بر اینکه باید سهام صنایع به طور بنیادی در سبد سهام خریداری شود، گفت: در سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ هم قیمت‌های جهانی افت زیادی داشت، اما سهامدارانی که به طور بنیادی سبدی از سهام را خریداری می‌کنند، از این شرایط به خوبی عبور خواهند کرد.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70