۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سه فاکتور نگران‌کننده برای بازار بورس در سال 2016

سه فاکتور نگران‌کننده برای بازار بورس در سال 2016
کد: 13903   تاریخ انتشار :۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۸

بازار بورس هنوز از دست گاو بی‌شاخ و دم راحت نشده‌است.

هنوز مواردی وجود دارد که نشان می‌دهد گاو در بازار گاوی برای سال 2016 نمرده‌است و تهدیدهایش به پایان نرسیده‌است. بازار بورس ایالات متحده امریکا ارزان نیست؛ اقتصاد چین هنوز با نوسانات بالایی همراه است؛ فدرال رزرو نیز سیاست‌های تسهیل مالی و پولی را رها کرده‌است.

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد  در سال جاری شاخص S&P500 بیش از 2درصد کاهش داشته‌است. این بدترین سال برای آن از بحران بزرگ مالی 2008 تا کنون به شمار می‌رود.کارشناسان بازار معتقدند که بازار بورس ایالات متحده امریکا می‌تواند از این موانع عبور کند و به حدود بالاتری در سال آینده دست پیدا کند. به طور متوسط آن‌ها برآورد می‌کنند که S&P500 سال 2016 را روی 2194 به پایان خواهد رساند که 9درصد بیشتر از میزان آن در روز جمعه است.

اسکات وارن کارشناس ارشد بازار در موسسه سرمایه‌گذاری ولز فارگو نوشته‌است: «به نظر من بازار گاوی به نوعی سیکل تبدیل شده‌است؛ اکنون برای سال 2016 می‌توانیم انتظار بازگشت بهبود به بازار بورس را داشته باشیم.»

کسانی که معتقدند بازار بورس در سال آینده بهبود پیدا خواهد کرد در حقیقت این دلیل را دارند که اقتصاد ایالات متحده امریکا روندی بهبودی را طی خواهد کرد و از بحران و رکود خارج خواهد شد.

فیل بلانکاتو مدیرعامل لادنبرگ تالمان گفته‌است: «خوبی آن بیشتر از بدی آن است. وضعیت شغل و استخدام در امریکا دو ماه متوالی خوب بوده‌است.»

اما تمام این حرف‌ها به معنای پایان خطرات نیست. سرمایه‌گذاران هنوز وضعیت چین را خطرناک برآورد می‌کنند و خطرات ژئوپلیتیکی نظیر حمله تروریست‌ها را مشکل‌آفرین می‌دانند.

اقتصاد چین که مدت‌ها چرخ حرکت سایر اقتصادها نیز بود اکنون مدتی است که با مشکلات جدی مواجه شده‌است. این نگرانی نیز وجود دارد که وضعیت اقتصاد این کشور بدتر شود. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند آنچه از سوی چین ایجاد خطر می‌کند اقدامات اصلاحی اشتباهی از سوی مقامات این کشور است.

یکی دیگر از نگرانی‌های بزرگ تحلیل‌گران نیز این است که بازار بورس چه واکنشی به افزایش تدریجی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نشان خواهد داد. کاهش بهای نفت نیز از دیگر مواردی است که منجر به تشدید نگرانی‌ها می‌شود.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70