۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سیاست‌های ضدرکودی‌ جایگزین سیاست ضدتورمی شود

سیاست‌های ضدرکودی‌ جایگزین سیاست ضدتورمی شود
کد: 8681   تاریخ انتشار :۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه خروج از رکود باید اولویت دولت باشد، گفت: دولت باید سیاست های ضدرکودی را جایگزین سیاست ضدتورمی کند به دلیل اینکه قرار نیست در سال آینده شرایط رکودی ادامه یابد.

 به گزارش TSEpress  محمدرضا پورابراهیمی داورانی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تاکید برلزوم تقویت همه جانبه بخش تولید کشور گفت:رونق اقتصادی از ضرورت‌های اساسی  کشوراست که برای دست‌یابی به آن باید اقدامات هماهنگی صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:تصمیمات اقتصادی باید با هماهنگی اتخاذ شود تا بخش تولید کشور بتواند در مسیر رونق اساسی قرار گیرد،دراین راستا باید دولت نیز در تدوین بودجه‌های سالانه این موضوع را لحاظ کند تا شرایط رونق برای تولید کنندگان فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص اظهارت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر پیش بینی 213 هزارمیلیارد تومانی بودجه عمومی در سال آینده گفت: با توجه به ارقامی که درباره بودجه سال 95 مطرح است می توان گفت بودجه سال آینده یک بودجه انقباضی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بودجه سال آینده براساس اطلاعات داده شده شکل بگیرد با یک بودجه محافظه کارانه روبرو خواهیم شد،این در حالی است که نتیجه توافق هسته ای که در ماه های پایانی سال مشهود خواهد بود نیز باید در تدوین بودجه لحاظ شود.

اولویت اقتصاد دولت خروج از رکود باشد

پورابراهیمی داورانی افزود: شرایط پیشنهادی دولت درباره بودجه سال آینده که توسط سخنگوی دولت اعلام شده مبتنی بر وضعیت رکودی سال جاری و عدم تغییر پارامترهای مرتبط با حوزه شرایط تحریم ها است و به نظر می رسد رویکرد دولت در زمینه تدوین بودجه همراه با احتیاط است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی یادآور شد: باید دولت توجه کند که قرار نیست در سال آینده شرایط رکودی ادامه یابد،بنابراین باید مسئولان اقتصادی دولت تدابیری اتخاذ کنند که سیاست های ضدرکودی جایگزین سیاست ضدتورمی شود به دلیل اینکه یکی از اولویت‌های فعلی اقتصاد ایران انجام این مهم است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70