۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سیگنال‌های مثبت در بازار سرمایه

سیگنال‌های مثبت در بازار سرمایه
کد: 14432   تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۹

بازار هنوز تا اعتماد به اوضاع موجود، فاصله زیادی دارد اما معاملات به آرامی وارد فضای بهتری شده و چشم‌انداز بهتری برای آینده بازار ایجاد کرده ‌است

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار به واسطه عملیاتی شدن برجام به آرامی ظرفیت بیشتری برای رشد نشان می دهد گرچه به دلیل حرف و حدیث‌هایی که در حاشیه اجرای برجام وجود دارد هنوز روحیه احتیاط در سرمایه‌گذاران دیده می‌شود.

به گزارش TSEpress احسان رضاپور نیکرو در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، افزود: اهالی بازار سرمایه پس از چند بار ضربه خوردن از اعتماد، چشم امید به گزارش‌های 12 ماهه و سود سال آینده شرکت‌ها دوخته‌اند که با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها وضعیت بهتری خواهد داشت اما ترس از بر باد رفتن این اعتماد، هنوز احتیاط سهامداران را حفظ کرده‌ است.

وی ادامه داد: بازار هنوز تا اعتماد به اوضاع فاصله زیادی دارد اما معاملات به آرامی وارد فضای بهتری شده و در کل چشم‌انداز بهتری برای آینده بازار ایجاد کرده ‌است.

وی با اشاره به اینکه احتمالا گزارش‌های 9 ماهه بیشتر شرکت‌ها وضعیت خوبی نخواهد داشت، تصریح کرد: اهالی بازار انتظار چندانی از گزارش‌های 9 ماهه ندارند اما به تغییرات مثبت در گزارش‌های 12 ماهه و سال آینده شرکت‌ها امیدوار هستند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در روزهای اخیر گروه‌های بانکی، حمل و نقلی، مواد غذایی و برخی از تک شرکت‌هایی که ماهیت قراردادی و پیمانکاری دارند شاهد استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران بوده‌اند اما همچنان انتظار می‌رود شرکت‌های فلزی و معدنی شاهد اقبال کمتری باشند چراکه قیمت‌های جهانی هنوز سیگنال رشدی به بازار نداده‌اند و گزارش‌های 9 ماهه نیز احتمالا گزارش‌های خوبی نخواهد بود.

رضاپور نیکرو اظهار کرد: نکته قابل توجه در بازار این است که در طول 2 سال اخیر، قیمت سهام افت زیادی داشته و باعث شده بسیاری از فروشندگان از صف خارج شوند؛ به‌گونه‌ای که در این شرایط حتی با وجود مناسب نبودن شرایط بنیادی شرکت‌ها، باز هم ممکن است با حمایت‌های جزئی سهامداران عمده، این سهام هم رشدهای نوسانی و مقطعی را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری سرمایه‌گذاران بهتر است به سمت شرکت‌هایی باشد که به واسطه لغو تحریم‌ها و کاهش نرخ سود بانکی بیشترین تاثیر را می‌پذیرند، افزود: گرچه به نظر می‌رسد گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها، به جز صنایعی مانند دارو و بعضا بانکی‌ها، چندان مناسب نباشد اما چشم‌انداز گروه‌هایی که نام برده شد می‌تواند آنها را با اقبال بازار مواجه کند.

وی تصریح کرد: می‌توان انتظار داشت با افزایش خوشبینی‌ها، نقدینگی به سمت بازار بیاید و ارزش معاملات افزایش پیدا کند چراکه اولا احساس می‌شود سود بانکی در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد و اثرات عملیاتی لغو تحریم‌ها نیز در وضعیت شرکت‌ها نمایان می‌شود.

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70