۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شکستن انحصار دولتی واردات پهنای باند به نفع دولت است

شکستن انحصار دولتی واردات پهنای باند به نفع دولت است
کد: 14310   تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰

مدیرعامل اولین شرکت بورسی در حوزه IT گفت: واردات پهنای باند باید از انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت خارج شود و این کار به نفع دولت خواهد بود.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از تسنیم، فریدون قاسم‌زاده در سومین نشست هم‌اندیشی وزارت ارتباطات با فعالان بخش خصوصی فاوا، پهنای باند را مانند اکسیژن در جهان کنونی دانست و اظهار کرد: محدودیت پهنای باند ایران بعد از هشت سال برداشته و در این دولت با رشد چشم‌گیری روبرو شد. وی عنوان کرد: در این شرایط تعداد موبایل‌های باند پهن از نیم به هفت میلیون رسید و آمارها نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL اکنون به 49 درصد رسیده است. او با بیان اینکه در حال حاضر 40 میلیون گوشی هوشمند داریم، اشاره‌ای به اکوسیستم کسب‌وکار دیجیتال داشت و گفت: ایران دارای افراد مستعد بسیاری است و برای اثبات این قضیه کافی است نگاهی به شرکت‌های فعال در دره سیلیکون بیندازیم تا متوجه شویم تعداد زیادی از کسب‌وکارها را ایرانی‌ها مدیریت می‌کنند یا در رأس کمپانی‌های بزرگ هستند. این مدیر بخش خصوصی اشاره‌ای به چالش‌های پیش روی این حوزه داشت و گفت: سیاست‌های با ثباتی در حوزه IT نداریم و همین موجب می‌شود تا برخلاف تصویب قانون در زمینه‌ای خاص اما موقع اجرا دست و دلمان بلرزد. وی افزود: به عنوان مثال نحوه برخورد با شرکت‌های دانش بنیان یک سال یک سال است در صورتیکه قانون گفته باید 15 سال تحت حمایت باشند؛ لذا ممکن است امسال شرکتی در لیست حمایت‌ها قرار گیرد اما سال بعد دانش بنیان محسوب نشود. مدیر عامل اولین شرکت بورسی در حوزه IT با بیان اینکه از واردات پهنای باند به کشور باید انحصارزدایی شود، اظهار کرد: در انقلاب صنعتی، آمریکا و اروپا راه‌آهن سراسری شرق به غرب می‌ساختند تا صنعت روی این بستر شکل گیرد؛ در حال حاضر هم پهنای باند همین حکم را در انقلاب اطلاعاتی دارد. قاسم‌زاده خاطر نشان کرد: در دنیای مجازی چهار عنصر 1. پهنای باند، 2. دیتاسنتر، 3. شبکه‌های ارتباطی فیبرنوری و 4. استارت‌آپ‌ها وجود دارند که اگر پهنای باند به میزان لازم نباشد هیچ توسعه‌ای در دیگر بخش‌ها اتفاق نمی‌افتد. وی با تأکید بر اینکه واردات پهنای باند باید آزاد شود، ابراز کرد: اکنون شاهدیم که درامد اپراتورهای ثابت و سیار از مکالمه و پیامک افت کرده و مجبور هستند که خدمات باند پهن ارائه کنند؛ در چنین شرایطی اگر انحصار واردات پهنای باند تنها در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت باشد قطعا زمانی که مشکلی ایجاد شود همه از چشم زیرساخت می‌بینند. او گفت: مصداق همین موضوعی زمانی است که تلگرام خراب می‌شود و همه غافل از اصل موضوع، سوالات خود را از وزیر ارتباطات می‌پرسند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70