۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صادرات محصولات ایرانی به ایتالیا از طریق بورس کالا

صادرات محصولات ایرانی به ایتالیا از طریق بورس کالا
کد: 5036   تاریخ انتشار :۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۸

  • اعضای هیئت اقتصادی ایتالیا بر استفاده از ظرفیت تالار صادراتی بورس کالا برای صادرات کالاهای ایرانی به این کشور تاکید کردند.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، با توجه به برنامه دولت ایتالیا برای توسعه مناسبات اقتصادی با اقتصادهای نوظهور، هیئت بلند پایه اقتصادی این کشور به ریاست جورجیو جوانولی، رییس بخش هفتم وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همراهی معاون و مدیر بخش همکاریهای بین المللی آژانس بازرگانی خارجی این کشور(ICE) ، دبیرکل انجمن تجارت خارجی ایتالیا(AICE)  و مشاور انجمن تجارت خارجی ایتالیا، در نشست مشترکی با مدیران ارشد بورس کالای ایران شرکت کردند.بر اساس این گزارش، حسین پناهیان در این نشست با اشاره به کارکردهای بورس کالای ایران در اقتصاد ملی و اعتقاد دولت ایران به مکانیسم عرضه و تقاضای بورس کالا در خصوص نقش تعیین کننده این بورس در شفاف سازی بازار کالاهای ایرانی صحبت کرد و گفت: بورس کالای ایران به عنوان یکی از نهادهای بازار سرمایه ایران، در سالهای اخیر توسعه پرشتابی را تجربه کرده است و  در حال حاضر محصولات پتروشیمی سهم عمده در معاملات بورس کالا را دارد و محصولات فلزی و معدنی نیز در جایگاه بعدی قرار دارد. همچنین، بخشی از این محصولات از طریق تالار صادراتی این بورس به خارج از کشورها صادر می شود. این گزارش حاکی است، فرانچسکو پنسابنه مدیر بخش همکاریهای بین المللی آژانس بازرگانی خارجی ایتالیا (ICE) نیز با بیان این که سفر ما به ایران در راستای پروژه راهبردی توسعه مناسبات اقتصادی ایتالیا و ایران صورت گرفته است، گفت: ورود هیئت اقتصادی ایتالیا به ایران براساس مطالعه و ارزیابی دقیقی بوده است که ما نسبت به پتانسیلهای اقتصادی ایران داشته ایم. وی با تاکید بر اینکه ایران اولین کشور هدف پروژه راهبردی توسعه مناسبات اقتصادی ایتالیا بوده است، توضیح داد: ایران دومین شریک تجاری ایتالیا در گذشته بوده است و ما تلاش داریم باتوجه به فصل جدید سیاسی که در پیش است، مناسبات تجاری خود را با ایران توسعه دهیم و بدون شک بورس کالای ایران می تواند یکی از دروازه های توسعه و هموار سازی مناسبات تجاری ایران و ایتالیا باشد. مدیر بخش همکاریهای بین المللی آژانس بازرگانی خارجی ایتالیا در ادامه گفت: بورسهای کالایی در جهان به عنوان نمادهای اقتصاد مدرن به شمار می روند و ما درصدد شناسایی امکان واردات مستقیم کالاهای ایرانی در حوزه مشتقات هیدروکربوری شامل اوره و پلی اتیلن، مواد معدنی و آهنی، مرمر، سنگهای تزئینی و سیمان به ایتالیا هستیم و معتقدیم می توان از ظرفیت تالار صادراتی بورس کالای ایران برای این منظور استفاده کنیم. گفتنی است در این نشست مشترک، فرصتهای همکاری بین بورس کالای ایران و نهادهای تجاری کشور ایتالیا در خصوص تجارت محصولات پتروشیمی، سیمان، سنگ آهن، فلزات و سایر مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر فراهم کردن بستر مناسب برای ارتباط بورسهای دو کشور و همچنین آشنایی شرکتها و تولیدکنندگان ایتالیایی و ایرانی با معامله ها در بازارهای دو کشور استقبال کردند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70