۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صنعت پتروشیمی به دنبال استفاده از ابزارهای مالی نوین است

صنعت پتروشیمی به دنبال استفاده از ابزارهای مالی نوین است
کد: 11118   تاریخ انتشار :۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۵

نشست تخصصی " استفاده از ابزارهای مالی نوین در صنعت پتروشیمی" صبح امروز (16 آبان ماه) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش TSEpress  به نقل از  نیپنا؛ در این نشست مهندس عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ضمن تاکید بر لزوم معرفی روش های متنوع تامین منابع مالی به ویژه منابع ارزی، گفت: در حال حاضر نگرانی عمده شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نقش حاکمیتی در بخش تامین منابع مالی ارزی برای اجرای طرح های صنعت پتروشیمی است  که  از ساز و کارهای جدید ارائه شده توسط سازمان بورس کالای ایران  در این جلسه به ویژه  صندوق های سرمایه گذاری ارزی در جهت حل و فصل مسائل مالی طرح ها استقبال می کنیم.

وی افزود: در مکانیزم های مربوط به عرضه محصولات پتروشیمی و حتی سرمایه گذاری شرکت های پتروشیمی، باید به دنبال ایجاد راه ها و روش های مختلف در جهت کاهش رانت خواری باشیم. اما حضور در بازار بورس کالا نباید اجباری باشد بلکه بورس کالا باید از مزیت ها و مشوق هایی شبیه آنچه که امروز عرضه گردید برخوردار باشند تا تولیدکنندگان و خریداران علاقمند به حضور در آن باشند.

همچنین در این جلسه علیرضا ناصرپور رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران در خصوص روش های مختلف تامین منابع مالی در بلند مدت گفت: در این رابطه می توان به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به عنوان یکی از روش های جدید تامین منابع مالی اشاره کرد که انتشار این اوراق برای اجرای طرح PVC پتروشیمی آبادان نتیجه بسیار خوبی برای دو طرف به همراه داشت.

وی از برنامه های آتی سازمان بورس کالای ایران را انتشار اوراق سلف ارزی عنوان کرد و افزود: پیرو درخواست شرکت های تولید یتروشیمی در آینده نزدیک این اوراق در جهت بهبود مناسبات میان فروشندگان و خریداران در طیف انواع محصولات پتروشیمی منتشر خواهد شد.

در ادامه ناصرپور، روش های استفاده از گواهی سپرده کالایی، صندوق های کالایی، صندوق های سرمایه گذاری ارزی و استفاده از قراردادهای آتی جهت پوشش ریسک نوسانات قیمت بازار را به عنوان روش های نوین تامین مالی معرفی کرد و درخصوص هریک از این روش به مبسوط توضیحات کارشناسی ارائه کرد.

در خاتمه این نشست، از سوی مدیران عامل شرکت های پتروشیمی در خصوص مباحث مطروحه در این جلسه سوالاتی در رابطه با مسائل و مشکلات موجود در حوزه های مالی، فروش محصولات پتروشیمی، نحوه حضور در بازار بورس کالا مطرح شد که امیر حسن فلاح مدیر توسعه سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به آنها پاسخ داد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70