۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ضرورت تک نرخی شدن ارز در مبادلات صنعت پتروشیمی

ضرورت تک نرخی شدن ارز در مبادلات صنعت پتروشیمی
کد: 4052   تاریخ انتشار :۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۶

  • مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به مزایای تک نرخی شدن ارز در صنعت پتروشیمی گفت: پیش بینی می شود بزودی قیمت ارز در این صنعت تک نرخی شود.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از شانا، عباس شعری مقدم صبح امروز دوشنبه (٢٤ فروردین ماه) در سیزدهمین نشست مشترک مدیران صنعت پتروشیمی و مدیران بورس کالا با اشاره به مزایای تک نرخی شدن ارز در مبادلات خرد و کلان صنعت پتروشیمی اظهار کرد: امروزه وجود ٢ نرخ برای ارز در این مبادلات مشکلات و موانع زیادی را برای این صنعت ایجاد کرده است. وی افزود: به عنوان مثال هم اکنون برخی از مجتمعهای پتروشیمی با توجه به امکان صادرات محصولات خود با نرخ آزاد تمایلی برای فروش میان مجتمعی و داخلی با نرخ ارز مبادله ای ندارند. معاون وزیر نفت با بیان این که بورس کالا باید یکی از مبادی عرضه محصولات پتروشیمی در کشور باشد، گفت: هم اکنون با توجه به نبود زیرساختهای قانونی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بخشهای میانی و پایین دستی امکان خرید و فروش به صورت بلند مدت را ندارند، از این رو این بخشهای صنعت پتروشیمی نمی توانند تحلیل و چشم انداز مناسبی از تجارت خود داشته باشند. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که امضا قرار دادهای بلند مدت و مشخص بودن نرخ خوراک پتروشیمی در بورس کالا می تواند کمک خوبی به صنایع پایین دستی به شمار آید، گفت: امروزه بورس کالا پاسخگوی محصولات پتروشیمی نیست.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70