۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ضرورت شکستن انحصار در بازار بیمه/ شورای رقابت ورود کند

ضرورت شکستن انحصار در بازار بیمه/ شورای رقابت ورود کند
کد: 6547   تاریخ انتشار :۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت انحصارشکنی در بازار بیمه تاکید کرد و گفت: وجود رقابت دربیمه یک ضرورت است و باید در راستای انحصارشکنی تلاش شود.

  به گزارش TSEpressعلی محمد احمدی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،در خصوص وجود انحصار در بازاربیمه ای کشور، گفت: شکی نیست که باید از ایجاد بازار انحصاری درهر بخشی جلوگیری کرد و صنعت بیمه نیز از این بحث مستثنی نیست.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون عمده بیمه های تجاری توسط دولت اداره می شوند و شرکت‌های بیمه خصوصی سهم ناچیزی از بازار دارند و این موضوع بیانگر وجود انحصار است.

وی ادامه داد: در بخش بیمه های اجتماعی و درمانی نیز بخش خصوصی سهم ناچیزی دارد، لذا انحصار دولتی وجود داشته و اگر شورای رقابت وظیفه نظارت بر بنگاه های دولتی را داشته باشد، باید به این بخش ورود کند.

نایب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر عدم وجود تفاوت در بازارهای انحصاری تاکید کرد و افزود: زمانی که دولت یک کالا یا خدمات را ناکارآمد و با قیمت بالا عرضه می کند،شورای رقابت باید به آن ورود کند، اما متاسفانه وسعت و همپوشانی قوانین باعث شده که تصمیم گیری در چنین مواردی دشوار باشد.

نفس رقابت دربیمه یک ضرورت است

این نماینده مردم درمجلس نهم عنوان کرد: بنده معتقدم که نفس رقابت دربیمه یک ضرورت است و باید در راستای انحصارشکنی تلاش شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس درخصوص مالکیت برخی شرکت های بیمه توسط بانک ها نیز گفت: بازار پولی و مالی به نوعی مکمل یکدیگر هستند،اما مشکل عمده ما حضور بانک ها در بخش‌هایی از قبیل ساخت و ساز و خرید و فروش است، وگرنه اخراج بانک ها ازصنعت بیمه چندان دشوار نیست.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.