۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرح خرید ۳ هزار ماشین‌آلات سنگین از هپکو

طرح خرید ۳ هزار ماشین‌آلات سنگین از هپکو
کد: 28225   تاریخ انتشار :۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

متوسط سن ناوگان ما ۲۰ تا ۲۵ سال است، سازمان مرکزی طرحی را تهیه کرده و به هیئت دولت برده و مصوبات قبلی را هم گرفته که ۳ هزار دستگاه از هپکو خریداری کند.

به گزارش TSEpress علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی بین جاده‌ای در استان مرکزی اظهار داشت: سازمان راهداری سال قبل برای فعالیت نزدیک ۴ هزار دستگاه سمند EF سورن در حوزه حمل و نقل روستایی سال قبل قراردادی بست، به طوری که هر استانی هر چقدر متقاضی داشت می‌توانست معرفی کند که دیگر سقف آن پر شده و وقت معرفی به اتمام رسیده است.

 وی افزود: در روند کار برای پرداخت تسهیلات مشکلی ایجاد شد که با پیگیری انجام شده قرار شد افرادی که هماهنگی لازم برای کارشان شد، پس از مراجعه به ایران‌خودرو بانک تسهیلاتشان را پرداخت کند تا بتوانند خودرو را تحویل بگیرند.

زندی‌فر تصریح کرد: متوسط سن ناوگان ما ۲۰ تا ۲۵ سال است، سازمان مرکزی طرحی را تهیه کرده و به هیئت دولت برده و مصوبات قبلی را هم گرفته که ۳ هزار دستگاه لودر و گریدل و غلطک و بیل مکانیکی از هپکو خریداری کند، قرار است که برای این ۳ هزار وسیله نقلیه هر سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه را خود ما بدهیم.

وی ادامه داد: چند هدف پشت این کار وجود دارد هم اینکه وسیله نقلیه ما نوسازی می‌شود و دوم اینکه کارخانه هپکو که برندی برای کشور است فعال شود، کارگرانش از این وضعیت بیرون بیایند چون هپکو حیف است و ما باید تلاش کنیم که هپکو را از این وضعیت نجات دهیم و به سمتی برویم که به جای ماشین‌آلات چینی ماشین‌آلات سوئدی و سوئیسی را بیاورند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: این ۳ هزار دستگاه پنج تا ۶ سال کار هپکو را تضمین می‌کند، به طور قطع سفارشاتی هم از ادارات و پیمانکاران دیگر دارند و هپکو فعال می‌شود و ما هم ظرف پنج سال سن ماشین‌آلات راه‌سازی و راهداریمان را به زیر سه سال می‌آوریم و کل کشور هم می‌آیند و ماشین‌آلات را از هپکو تهیه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در استان مرکزی سه تا چهار نمک‌پاش و سه نمک پاش هم از تهران خریداری کرده‌ایم که تعداد آنها ۶ دستگاه می‌شود که نوعی نوسازی است.

هپکو اراک   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70